How to make a bad day great

 

 

I dag da jeg våkna følte jeg at jeg hadde en dårlig dag. Hva skulle jeg finne på idag da? Som prikken over i’en våkna jeg til ei melding med en dårlig nyhet. Dere vet jo jeg er en person som ikke er særlig positiv av meg. Men, ting ordner seg bestandig. Det er hva man gjør det til. Selvfølgelig skal man ha dårlige og gode dager, sånn er livet. Her er mine (kanskje litt dårlige) tips til å gjøre en dårlig dag bedre: 

 

Aksepter at noen dager er verre enn andre. Det har alltid vært sånn, og det kommer alltid til å bli sånn. Noen har flere dårlige dager enn andre, lær å aksepter dem. 

 

Ring noen. I dag ringte jeg storesøsteren min, vi snakket i rundt en time i telefonen om alt og ingenting. Vi planla til og med at hun skulle komme på besøk. Hvor mye hjelper ikke det da? Å ha besøk av noen man kan prate med om alt! Gull verdt. Det er utrolig fint å ha noen å prate med, det er ikke alltid lurt å holde tankene sine for seg selv. 

 

Spis godteri. Hadde jeg vært en kjent blogger nå hadde jeg sikkert fått tusen haters for å oppfordre leserne mine til å spise usunt. Men helt ærlig, man må da få kose seg litt ekstra på en dårlig dag! 

 

Ikke helt usunt dette da, men usunt eller ikke – smoothie er også himmelsk!
 

 

Planlegg noe fint. Uansett hva! For eksempel middag med gode venner, en fest til helga, filmkveld med kjæresten eller ei venninne, eller hva man måtte ønske. Det er alltid kjempebra å ha noe å se fram til! 

 

Shopping cures everything. Kanskje ikke ALT, men det er bestandig gøy med noe nytt. Har du råd til det, ta deg en tur til byen og kjøp noe fint. Enten nye klær, ny sminke eller noe annet tilbehør. Eller hva du måtte ønske! Det er ekstra stas om man kjøper noe man lenge har hatt lyst på. 

 

Vær ute. Det å være ute er utrolig godt for kropp og sinn. Alene eller sammen med andre! Gå deg en tur, dra til fjæra og ha piknik, gå på en fjelltur eller finn på noe annet. Idag satt jeg ute på verandaen i finværet, bare det er nok til at man kan føle seg litt bedre! Jeg skal ikke tvinge på noen “være ute”-tipset dersom været virkelig sier nei altså, men det er et fint tips om været er bra. 


 

Du er ikke mislykket. Tenk at vi bare er mennesker. Alle gjør feil. Vi gjør det beste vi kan og ingen kan forvente noe mer enn det. Prøv å oppmuntre deg selv til å tenke at du er bra nok, for det er du! 

 

Selvfølgelig følger jeg ikke selv denne lista til punkt og prikke hver gang jeg har en dårlig dag. Noen ganger stenger jeg meg inne og syntes det fungerer best for akkurat den dagen. Sånn er det noen ganger. Gjør det du føler for, men prøv å gjøre det mest positive ut av det om du klarer! 

 

I dag kom storesøsteren min på besøk til meg og lillesøster. Vi laget smoothie og pizza og satt ute i sola og koset oss. Mens jeg var alene fikk jeg endelig testet ut og tatt et par bilder av leppestiftene jeg har fått fra Blivakker, og gleder meg til å vise dere i morgen! 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg