Mine 6 grunner til å ha sminkefrie dager

 

 

Jeg hører stadig om folk som absolutt ikke klarer å vise seg uten sminke. Forsåvidt har jeg ingen problemer med det, men jeg vil jo helst sminke meg om jeg skal en tur til byen for eksempel. Likevel har jeg en del sminkefrie dager, og i dette innlegget har dere grunnene til det! Jeg dreit ofte i å sminke meg til skolen, og så ikke på det som viktig i det hele tatt. Gikk oftere uten sminke enn med sminke på skolen for å si det sånn! 

 

 

La huden puste. Jeg føler huden får pustet bedre uten å ha lag på lag med sminke over den. Derfor velger jeg å tro at huden har godt av sminkefrie dager også! 

 

❤ Jobben min. Som dere kanskje vet, er jeg vikar i barnehage og jeg føler dermed ikke jeg trenger sminke på jobb overhodet. Det var noe annet i servitørjobben, da jeg følte jeg ville se litt penere ut fordi jeg ga et inntrykk for restauranten. I barnehagen omringes jeg bare av barn og andre ansatte, og jeg vet barna ikke kunne brydd seg mindre om jeg sminker meg eller ikke. 

 

Jeg kan gni og klø meg i trynet så mye jeg vil. Noen ganger er det bare herlig å kunne gni seg i ansiktet eller i øynene når det måtte passe. Det verste er når jeg er fornøyd med sminken og klarer å rote det til med å ta meg for mye i ansiktet! 

 

 

❤ Slipper å tenke på sminkefjerning. Er man stuptrøtt en kveld er det veldig herlig å tenke at man i det minste slipper å fjerne sminken før man legger seg! Da er det bare pussing og lalling vet dere. 

 

Trenger ikke å bekymre meg for vær og vind. Jeg hater å gå ute i pissregn eller snøstorm om jeg har full glam-on! Da blir sminken så mye styggere og kan lett bli ødelagt. Da blir jeg rød i trynet, mister litt av hudsminken og blir kanskje litt sotete under øynene. 

 

Spare tid. Begynner man på skole eller jobb klokken 8 slipper man å stå opp klokken halv 6 for å sminke seg liksom. Velger man en sminkefri dag blir det gjerne en halvtime ekstra søvn. Noe jeg mye heller har valgt å prioritere! 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg