Hvor ble jakken min til flere tusen kroner av?!

 

 

I fjor fikk jeg en Didricksons-parkas i bursdagsgave hos mamma og besteforeldrene mine. Den var varm og god, uten ekte pels og dun og passet meg dermed perfekt. Da jeg for første gang bestemte meg for å vaske jakken, fulgte jeg vaskeanvisningen til punkt og prikke. Og hva la jeg merke til når jeg skulle hente jakken da den var tørr? Den hadde fått svære oransje flekker nederst (men veldig synlig). Sånn her kunne jeg jo ikke gå rundt! Jeg bestemte meg for å ta bilde av flekkene på jakken og spørre etter råd på ei jentegruppe på Facebook, for hva i alle dager skulle jeg gjøre med dette? 

 


 

Jeg fikk mange flotte tips, men bestemte meg for å kontakte nettsiden jakken ble bestilt fra. Jeg la med bilde av jakken og flekkene, beskrev at dette hadde skjedd etter vask, og jeg ble bedt om å sende jakken i retur for at den skulle bli undersøkt. Helt greit det, tenkte jeg. Veldig kjipt ettersom det var vinter og jeg ikke hadde andre jakker å bruke i mellomtiden, men jakken kunne da ikke være svart med stygge oransje flekker på. Jeg sendte den inn på riktig måte, ga beskjed til firmaet om at jakken var sendt og har i ettertid prøvd å etterlyse jakken. Hvor lang tid tror dere det har gått? ET HALVT FUCKINGS ÅR. Er det rart jeg er forbanna? De påstår selv at jakken ikke har kommet fram, men ærlig talt… Hvor lang tid skal det ta når kontoret er i Skandinavia? Og hvorfor har den da ikke blitt sendt i retur til meg? Så dum jeg er har jeg mistet kvitteringen fordi det er såpass lenge siden den ble sendt inn. 

Jeg har sendt flere mailer fram og tilbake, og det eneste jeg får beskjed om er å VENTE?! Jeg har venta i et halvt år allerede, og det bør ikke ta så lang tid før jakken kommer fram. Det aller verste er at postkontoret jeg sendte returen inn på er nedlagt, og det kan derfor ikke etterlyses! Er det mitt ansvar? Jeg ble bedt om å sende jakken i retur, selv om jeg ikke hadde noe lyst til det. Og tror dere faen ikke jakken “forsvinner”? Hvorfor skal jeg da stå med ansvaret når jeg gjorde alt jeg fikk beskjed om? Det er åpenbart nettsiden her som har gjort en feil, og en såpass dyr jakke er nå sporløst forsvunnet etter alt jeg vet. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, og har konfrontert dem både med det ene og det andre. Men fordi jeg ikke har kvitteringen er det ingenting jeg kan gjøre. 

Vær forsiktig med å bestille fra Outnorth, folkens 🙂 

 

3 kommentarer
    1. Det e kjempebra at du advare andre også! Æ blir så sint på dine vegne 🙁 Håpe de tape masse kunda nu, og ser d hær og blir flau!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg