Resultatet av legetimen

 

 

Som jeg har nevnt nylig var jeg hos legen for to dager siden. Forrige gang jeg var der ble det tatt litt blodprøver for å utelukke diverse mangler og eventuelt et høyt eller lavt stoffskifte. Når jeg var der fikk jeg overraskende nok vite at stoffskiftet var normalt og at jeg hverken har mangel på vitamin D eller jern! Jeg har bestandig hatt mangel på jern og/eller vitamin D, men ikke nå lengre. Det er like greit, for da vet jeg at kosttilskuddet fungerer, for jeg spiser nemlig ikke særlig sunt og variert mat med mye næringsstoffer og vitaminer. Noe jeg kaaanskje bør begynne med, men ikke orker akkurat nå. 

 


 

Jeg har derimot blitt henvist til psykolog, ENDELIG! Problemet er bare at alvorlighetsgraden kanskje ikke er høy nok, og de dermed ikke vil ta meg inn til behandling. Noe som er veldig kjipt. Jeg er jo tross alt ikke suicidal eller noe sånt, og det er jeg jo glad for, men jeg trenger likevel hjelp. Jeg har et problem som gjør hverdagen min vanskeligere, noe jeg gjerne vil få hjelp med. Det hadde gjort meg mye mindre sliten og belastet. Jeg er klar over at selvhjelp er en ting, men det føles mye lettere å prate med en fagperson som har utdannelse til å behandle psykiske sykdommer, og som virkelig forstår hvor jeg kommer fra. Om jeg for eksempel ikke klarer å sette ord på noe, klarer mange av dem å gjøre det for meg. De forstår alt jeg sier, og ingenting er for komplisert. Jeg kan si nøyaktig hva jeg tenker og føler helt uten å føle at jeg klager eller er til bry. Vi får se hva det blir til, og jeg oppdaterer selvfølgelig! As always 🙂

 

Forresten har jeg nettopp forhåndsbestilt Sophie Elises bok “Forbilde”. Tenkte det var greit å bruke 300 kroner denne måneden på ei bok jeg har hatt kjempelyst til å lese enn 300 kroner på sminke eller et klesplagg. Jeg er ikke leser av Sophie Elises blogg på grunn av utseendet hennes, men fordi hun skriver veldig bra, hun har sterke meninger og jeg finner det hun skriver veldig interessant. Derfor gleder jeg meg veldig til å lese boken for å så et bedre innblikk i livet hennes, og kanskje lære noe selv! 

 

4 kommentarer
    1. E så jævlig latterlig at man e nødt til å være på randen av selvmord for å få behandling. Tenk kor mye bedre det hadde vært om man ble plukka opp og tilbydd behandling FØR det gikk så langt, sånn at man kan forebygge, fremfor å si “nåja, det står nu ikke om liv og død enda, så SÅ alvorlig kan det nu ikke være”… Uff, mer ressursa til helsevesenet sir æ bare Blir så oppgitt.
      Men bra det blir psykolog da, håpe du får en god psykolog som gir dæ den hjelpa du treng<3

    2. Lisabeth: Åh ja, det e så feil! Håpe så absolutt æ kan få behandling (som æ tross alt uansett må betale for også). Og takk, æ håpe det samme <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg