Ting jeg har sagt i søvne

 

 

Jeg har hørt fra både kjæresten og bestevenninna mi Lisa at jeg prater ganske mye i søvne. Blant annet sier jeg ting som ikke gir mening i det hele tatt! Jeg har flere eksempler, fordi Mathias har skrevet et notat på telefonen med ting jeg har sagt: 

 

 

Mathias: *Lister seg ut av senga for å ikke vekke meg*

Meg: “Æ må tisse men æ tørr ikkje”

Han: “Æ kan følge dæ”

Meg: “Nei men æ tørr ikkje det e masse tenner der”. 

 

Meg til Mathias: “Skal vi gå å peiling ute?” 

 

Meg: “Ka du egentlig gjør på sånne gruppe?”

Mathias: “Kordan gruppe?”

Meg: “Sånne gruppe for folk med en ball”

 

Meg: “Det e snart over”

Mathias: “Ka e snart over?”

Meg: “Å kjøre pizza”

Mathias: “Ja, snart skal du jobbe i barnehage” 

Meg: *nikker*

 


 

 

Meg: *ler*

Mathias: “Ka?”

Meg: “Det kom jo nån også æ bare “hahaha”

Mathias: “Åja” 

Meg: “Det e et pokestop”

(Et pokestop er forresten et stopp på Pokemon Go der man kan snurre en greie og få flere pokeballs osv.)

Mathias: “Kor da?”

Meg: “Ikke akkurat her!” 

 

Jeg har sagt og gjort flere ting som ikke gir mening i det hele tatt. På Mathias sin gamle mobil hadde han lagret et annet notat med ting jeg sa og gjorde i søvne. Dessverre lå telefonen ute i iallefall et døgn eller noe sånt i snøen, så den var helt død og ingenting kunne overføres. 

I dag har jeg gått en liten tur i Folkeparken sammen med min gode venninne Julie, og nå sitter jeg sammen med Mathias for å tilbringe resten av helga her. På mandag har jeg min første psykologtime, og på torsdag skal jeg i samtale med NAV. Selv om det er fredag den 13. virker det faktisk som en lykkedag! Jeg fikk også endelig contourbørstene jeg bestilte i romjula, og gjett hva?! Jeg stod klart med bankkortet fordi jeg regna med å måtte betale 25% MVA, men jeg trengte ikke å betale noen ting. GJETT om jeg var fornøyd? 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg