Du kan ikke bli likt av alle

 

Dette er først og fremst noe jeg må lære meg selv. At alle individer på denne jorda er forskjellige, av personlighet, av meninger, av væremåte. Man kan ikke bli likt av alle. Man kan aldri være så nøytral og godhjertet at man kan bli likt av alle. De fleste liker vel Barack Obama, men det er også mange som misliker han. Uansett hvor stort hjertet ditt er, finnes det personer av ulik mening. Det er vanskelig å akseptere, jeg vet. Det er mange som ikke liker meg, det vet jeg. Jeg har bestandig prøvd hardt på det stadiet. Jeg vil bli likt av flest mulig mennesker. Ofte regner jeg meg selv som familiens og vennegjengens sorte får, uansett hvor rett jeg prøver å gjøre ting. Vel, kanskje det er det jeg er? Det sorte fåret. Da er det bare sånn det må være!

 

Du er som du er, og noen ganger finnes det ikke noe bedre. Du kan være så snill og søt du bare vil, men det kommer alltid til å være noen personer som ikke liker deg. De trenger ikke å ha noen spesiell grunn, det er bare sånn vi mennesker er. Det finnes personer jeg ikke liker, som jeg rett og slett ikke kommer overens med. Kanskje de er snille, morsomme, godhjertet, men noe klaffer ikke av og til. Ingen personer er perfekte (klisjè, jeg vet), og alle har sine dårlige sider uansett hvordan man vrir og vender på det. 

En fin ting å starte med nå er å gjøre flere ting JEG har lyst til. Jeg må begynne å gi litt mer faen i hva andre tenker. 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg