“E det ikkje det eine, så e det faen mæ det andre”

 

 

Ei fin setning jeg ofte hører meg selv si. Denne gangen er det heller ingen unntak. JEG HATER TANNPINE! Nå er selvfølgelig den ene visdomstanna betent. Har heldigvis tannlegetime imorgen, men jeg både gruer meg til selve timen og til å holde ut fram til da. Det er såå vondt, tannkjøttet er sårt og hovent. Jeg nekter å spise! Jeg tørr virkelig ikke. Det ble tusen ganger verre da jeg spiste frokost i morgest. Jeg prøvde å legge meg litt igjen i halv 9-tiden ettersom jeg sov lite og dårlig i natt. Men ikke faen om jeg fikk sove. Jeg prøvde å tenke at det kun er at den vokser, og at det er derfor det gjør vondt. Men nei, det er flere måneder siden den først kom opp, men den er kun delvis oppe. 

Det kjennes litt ut som at visdomstanna presser på de andre tennene også, så enten må jeg trekke eller operere den ut når betennelsen er over. Jeg tror at jeg vil velge å gjøre det sånn, for jeg vet at hvis ikke tanna vokser mer opp, kommer jeg til å ha veldig store vanskeligheter med å holde rent helt der bakerst i tannrekka. Det betyr også at det lett blir betent igjen. Jeg gruer meg sånn! Jeg har aldri i hele mitt liv trukket ei tann, jeg bare håper ikke det gjør så vondt som det høres ut som…

Jeg ser jævligere ut enn noen gang! Kjeven gjør vondt, tannkjøttet, selve tanna, kinnet og alt sammen. 

De andre visdomstennene har jeg foreløpig ikke hatt noen problemer med, men nå skal jeg virkelig gjøre en ekstra innsats for å holde dem rene! Haha, jeg skal til NAV klokken 2… Jeg får prøve å klare meg så godt som mulig uten smertestillende, men jeg må nesten ta noe før jeg drar dit. Om det viser ser at jeg har magesår er iallefall ikke Ibux noe bra. 

 

 

Jeg tror nesten jeg må opprette blogg-kategorien “klaging”. 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg