Jeg har funnet ut hva jeg skal studere!

 


 

Eller, det er jo ikke 100% sikkert ettersom jeg ikke vet om jeg kommer inn. MEN, jeg har funnet ut hva min passion for de neste tre årene skal være: Markedsføring! 
 

You heard me right. Jeg skal studere Digital markedsføring på Westerdals, eller Markedsføring og merkevareledelse på Høyskolen Kristiania! Så fremst jeg kommer meg inn, haha… Høyskolen Kristiania ringte meg for et par dager siden og sa de kunne utsette svarfristen min ettersom jeg egentlig måtte svare 1. februar. Før var planen sykepleie og alt det der, så fint og ordentlig. Et fornuftig valg der man så og si er garantert arbeid. Jeg fikk masse skryt for det fornuftige valget jeg hadde tatt. Men etter å ha jobbet med små barn har jeg funnet ut av sykepleie ikke vil være det rette for meg, og jeg er ufattelig glad for å ha jobbet i barnehage og fått den erfaringa. 

En annen persons liv og helse er altfor skummelt for meg å ha ansvar for. Det hadde blitt vanskelig ettersom jeg til og med sliter med å ha ansvar for meg selv… Selv om jeg interesserer meg veldig for helse, sykdommer, diagnoser og alt mulig, er markedsføring noe jeg vet jeg får til. De fleste mener nok sykepleie er den tryggeste veien å gå, men for MEG blir den tryggeste veien markedsføring. Markedet er der, jeg har hatt noen timer med stoffet på skolen, jeg er interessert og ser for meg at jeg passer med en slik jobb. 

 

Det blir utrolig spennende å se! Jeg har iallefall ganske stor tro på at jeg og Mathias får tilbud om studentbolig, men skoleplasser aner jeg ikke. Han skal jo tross alt gjennom opptaksprøver for å komme inn på en av de studiene han har søkt på. Også var det jo meg. Jeg har søkt på Westerdals også, men jeg tror selv jeg var et par dager etter da det åpnet for søknader fordi jeg glemte det av. Det er tross alt et “første mann til mølla” prinsipp ettersom det er privatskole og man ikke konkurrerer med poeng. Jeg håper bare jeg var rask nok! 

 

6 kommentarer

Siste innlegg