Det er ingenting galt i å like seg selv

 

Når ble det sånn at man ikke får lov til å syntes noe bra om seg selv? Hvorfor får man ikke vise seg fram hvis man har lyst? Jeg blir ærlig talt lei meg når jeg hører folk si at lettkledde, og bilder med mye sminke av en selv bidrar til kropps- og skjønnhetspress. Skal man være nødt til å dekke seg til og ikke få lov til å vise fram det man er stolt over? Uansett hvilken form og fasong kroppen din kommer i, har du lov til å like den! Du har lov til å skryte av den, legge ut bilder og gjøre hva du vil. Kropp er tross alt det mest naturlige som finnes!

Alle som vil skal få lov til å være stolt over kroppen sin. Enten kroppen din har litt ekstra eller har litt mindre! Enten du har store eller små pupper, stor eller liten rumpe, thigh gap eller ikke thigh gap. De fleste har sikkert noe de liker med seg selv, og noe de ikke liker med seg selv. Akkurat som meg! 

 

En annen ting! Det er helt tabu å si at man syntes seg selv er pen, eller “innrømme” at man er fornøyd med noe på eller ved seg selv. Noen ganger syntes jeg at jeg selv er dritpen, og noen ganger syntes jeg at jeg selv er dritstygg. Men hvorfor skal jeg ikke tørre å innrømme det de gangene jeg syntes at jeg selv er pen? Det er liksom en “trend” å snakke om de tingene man ikke liker med seg selv, og jada – jeg gjør det jo selv. Men hvorfor er det ingen som snakker om hva de faktisk liker med seg selv uten å bli stemplet som altfor selvgod eller høy på seg selv?

Det er jo ikke sånn at når man sier at man syntes man er fin, sier man også at man er bedre enn andre. Jeg vet da godt at jeg ikke er bedre enn noen andre, men andre er ikke bedre enn meg heller! 

 

8 kommentarer
    1. Vi henger litt tilbake i Mean Girls, tror jeg. Og så har vi det hvite ridder-komplekset, at noen jenter er såpass usikre på hvordan de ser ut så de søker etter godkjennelse fra andre individer.
      Det er så trist! Store porer, flisete hår, lang nese, vi er alle mennesker, vi er alle forskjellige, og, klisjé eller ikke, det ER innsiden som teller.
      Jeg er fornøyd med meg selv, og jeg kjenner på det når jeg sier det, det føles overfladisk ut. Noen trenger å endre på det! La det starte med oss 🙂
      Du rocker!
      ~ Ingrid Valentina

    2. føkk janteloven!!! selvfølgelig skal man få lov til å skryte av seg selv! men det er sant at det virkelig ikke er enkelt!! <3 glad du deler dette og setter det litt i lyset!

    3. Helt sant vennen! Den janteloven gjør nok at folk ikke tør å si at man er pen.. Jeg synes jeg er dritrå av og til, men noen ganger helt katastrofe.. SÅnn tror jeg det er med mange. FInt og viktig innlegg vennen. og du ER dritfin!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg