Legevakten, da

 

 

Natt til idag bydde på sine utfordringer. På kvelden fikk jeg veldig vondt øverst i magen slik som jeg bruker å få av og til. Jeg ble veldig tungpusta og måtte vri og bevege på meg hele tiden. Etterhvert ble det så ille at vi måtte ringe til legevakta, og da fikk jeg komme inn med en gang. 

En liten backstory: Jeg har hatt disse type smertene i et par måneder nå, og de kommer spesielt på ettermiddag og kveldstid, og gjerne etter et litt større måltid. Det er derfor jeg ble sjekket for magesår, som det viste seg til å ikke være. Derfor bruker jeg nå syreregulerende tabeletter en gang om dagen før middag. Det har altså ikke gitt noen effekt, som dere hører. 

 


Litt chilling etter sprøyta. 
 

Jeg har ei stund tenkt på om det kan være gallestein, siden beskrivelsen passer perfekt til smertene mine, varighet, hyppighet osv. Prøvene jeg tok igår viste ingen svar, men jeg har de fleste symptomene og derfor må jeg få videre oppfølging. Tror det er snakk om ultralyd eller røntgen, eller noe sånt. 

Det var iallefall helt grusomt! Haha, og dette er så typisk; Smertene avtok når jeg kom inn på sykehuset, også gikk de helt bort ei stund, og i det vi snart var med huset til Mathias igjen, fikk jeg kjempevondt. Til tross for at jeg fikk ei sprøyte med smertestillende. 

 

14 kommentarer

Siste innlegg