Dette skal vi gjøre i Birmingham:

 

 

Herregud, denne England-turen, dere! Jeg har bestilt togbilletter fra Birmingham til London, vært rundt på Google Maps og sett etter hva som er i nærheten av hotellene våre og planlagt dagene i Birmingham fullt ut. 

 

TORSDAG:

♥ Vi ankommer hotellet vårt i 7 tiden på torsdag ettermiddag. Når vi har sjekket inn og fått det på stell, skal vi nok ut å vandre litt. Både for å finne et spisested, og en matbutikk. 

Av restauranter har jeg sett litt på både Zizzi (spesielt den), Turtle Bay og The Railway

 

 

FREDAG: 

♥ Jeg lover dere. Jeg SKAL innom kjøpesenteret like ved siden av hotellet vårt kalt The Mailbox. Der skal frokost/lunsj inntas. De har Starbucks og Tom’s Kitchen Deli der det ser ut til at de selger gode sandwicher.  

 

♥ Mathias skal klokken fire om ettermiddagen delta på Masterclass sammen med artisten som skal spille konserten vi skal på. Før den tid har jeg tenkt til å dra på et annet kjøpesenter som ligger litt lengre unna hotellet enn The Mailbox gjør. Ettersom jeg ikke orker å delta på Masterclass, må jeg finne på noe alene mens Mathias er der. Derfor tenkte jeg å enten dra på museumet Birmingham Museum & Gallery eller bare vandre litt rundt, utforske og ta bilder. 

 

♥ Når Mathias er ferdig med å delta på Masterclass, blir det middag. Jeg ble helt vill da jeg så de hadde TGI Friday’s like i nærheten. Jeg sjekket ut menyen og DAMN, dit skal jeg altså! Det er virkelig noe for Mathias også, haha. 

 

♥ Konserten med Plini starter klokken 6. Så da befinner vi oss i konsertlokalet! 

 

 Ettersom konsertlokalet kun er en liten gåtur unna hotellet, stopper vi sikkert innom en ny matbutikk på veien dit for å kjøpe flaskevann og eventuelt frukt eller snacks. Det blir ikke særlig sein kveld denne gangen heller, for vi må opp rundt klokken 9 morgenen etter. 

 

 

LØRDAG: 

♥ Utsjekking må skje før 11:00, så da er det opp og stå i 9-tiden for å pakke, få i oss en liten matbit og deretter sjekke ut. 

♥ Vi går deretter til togstasjonen og henter ut vår billett (den jeg allerede har bestilt). På togstasjonen finnes det også kafeer og slikt, så da tar vi oss en ordentlig matbit der før den 2 timers lange togturen. 


Fancy togstasjon det her, ja. 
 

♥ Toget går 12:30, og vi ankommer London rundt klokken halv 3. Så er det bare innsjekking på hotellet vårt der, utpakking og litt orientering. Etter det regner jeg meg vi finner på noe kult, det skal jeg komme tilbake til etterpå!

 

 

Alle bilder er hentet fra Google

14 kommentarer

Siste innlegg