Noe om meg du kanskje ikke visste

 

 

Jeg ønsker meg en minigris! Herregud, de er så søte. Jeg ELSKER griser, spesielt de små. Hadde jeg hatt en gård hadde jeg garantert hatt griser. Jeg har sett tilfeller der folk har kjøpt seg minigris som kjæledyr, men har endt opp med en svææær gris når den blir voksen, og fortsatt holder den i hjemmet sitt som kjæledyr. De er utrolig smarte dyr, det skal de ha! 


Bilde hentet fra Google.
 

 

Jeg elsker Disney! Og tegnefilmer generelt. Jeg ser fortsatt på Mummitrollet fordi det er sykt koselig, og jeg var the number one fan da jeg var lita. Også digger jeg å se vintage Mikke Mus sammen med storesøster og tantebarna mine, også for min egen glede, haha! 

 

Jeg/familien min har hatt en del kjæledyr opp gjennom årene! 

Da jeg var rundt fire år fikk vi en valp! En schæferhund som het Wiccie. Gud, som jeg savner henne. Hun måtte bli avlivet da jeg var rundt 9 år på grunn av en hoftesykdom, og hun ble veldig syk til slutt. Verdens snilleste hund!

Wiccie var veldig stor i forhold til lille meg, og jeg husker da hun hoppet opp i sofaen der jeg lå og leste lekser, hun la seg oppå meg og var så og si like stor som meg, haha. Flere ganger la jeg meg ned på gulvet sammen med henne, så la hun den ene labben sin over meg, det husker jeg godt. Det var så koselig! 

Jeg hater å vise frem bilder av den flotte stilen min da jeg var mindre, men men. Her har dere meg og Wiccie! 

Ellers har vi hatt en del katter og hamstere. Vi fikk ei katt med navn Pusi (veldig kreativt) samtidig som vi hadde Wiccie. Det rare er at Wiccie fikk innbilt svangerskap og tok til seg Pusi som om hun var hennes eget barn. Bar henne i nakkeskinnet, beskyttet henne og slikket henne ren. Selv om Pusi ikke var en hund eller noe. Rart det der, men veldig koselig! Husker at jeg såvidt fikk kose med Pusi da hun var kattunge fordi Wiccie nesten hele tiden voktet over henne og hadde henne nært seg. 

Det nyligste kjæledyret vi hadde var en hamster som het Skinkeost. Jeg fikk henne i bursdagsgave da jeg ble 14 år, og hun døde like før jeg fylte 16 år. Vi begravde henne under et tre i hagen vår, og på julaften gikk jeg og tente ei lykt der hun er begravd. Søte lille skinkeost.

Meg og Skinkeost. The cutest ♥

 

Jeg har atopisk eksem.

Det har jeg hatt hele livet også. Til nå ser det ikke ut som noe jeg blir kvitt med det første. Huden min er supertørr med røde nupper. Spesielt armer og bein. Det hjelper ikke å smøre meg inn med fuktighetskrem, parfymert eller uparfymert. Jeg har ennå ikke funnet en krem som hjelper meg litt engang!

Jeg har rett og slett lært meg å leve med det ettersom det ikke klør eller noe sånt. Det bare ser og kjennes stygt ut etter min mening, så jeg skulle jo helst vært foruten. Men det er ikke det største problemet som finnes! 

 

 

Jeg spiser bevisst mindre kjøtt. 

Rett og slett fordi jeg er veldig glad i dyr, og på grunn av miljøet. Kjøttindustrien forurenser faktisk mye mer enn biler gjør! Jeg er sikker på at når jeg flytter ut kommer jeg til å spise betydelig mindre kjøtt enn nå, og jeg planlegger å ha en kjøttfri dag i uka. Det å bli helt vegetarianer tror jeg ikke jeg skal bestemme meg for nå, det hadde vært for vanskelig. Familiemiddager hadde ikke blitt så lett for meg å delta på. Men, en kjøttfri dag i uka eller to utgjør faktisk en forskjell! 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg