Hva jeg tar med meg til England:

 

 

PAKKELISTE TIL ENGLAND-TUREN!

To dager igjen til vi drar! Som mange av både vennene og familien mine vet, er jeg en sånn person som skal ha alt på stell, som må ha orden og gjerne tar med meg litt for mye enn litt for lite! 

 

 

Mairho’s lille medisinskap: 

Altså, syk trenger jeg ikke å bli. Jeg har pakket ned plaster, kosttilskudd og gnagsårplaster. Man vet jo aldri. Ellers er det smertestillende og gudene vet hva. Medisinskapet skal med!!! (Jeg har forresten med en god del mer enn på dette bildet, haha)

Både jeg og Mathias har hvert vårt Helfo-kort. Det dette kortet gjør er å gi deg gratis sykehushjelp i EU / EØS-land dersom det blir nødvendig. Det er veldig smart å ha, så jeg vil anbefale til dere som skal til EU/EØS-land å skaffe det! (Det kan bestilles på helsenorge.no, det er helt gratis, blir sendt til deg i postkassa og det kalles for Europeisk helsetrygdkort)

 

 

Klær: 

Ettersom temperaturen ikke er særlig høy i England på denne tiden av året, pakker jeg ikke akkurat ned bikinien og de letteste sommerklærne. Likevel er det litt varmere enn det er i Nord-Norge, så bomberjakken skal med! Noen penere klær, noen hverdagslige og noen veldig behagelige jeg kan chille i. Ellers har jeg et meget variert utvalg av undertøy som skal måtte passe mine behov, uuuansett hva. 

Ellers prøver jeg bevisst å pakke ned minst mulig klær ettersom jeg vet godt at jeg kommer til å shoppe en god del. Altså, jeg skal uten tvil innom Primark og kjøpesentrene ved siden av hotellene våre. Ikke minst flere butikker rundt omkring, og selvfølgelig Oxford Street, den “berømte” shoppinggata som ikke ligger så langt unna hotellet vårt. 

 

Toalettsaker og kosmetikk: 

Hele sminkemappa er et must! Jeg hadde forresten mareritt for ei stund siden om at jeg hadde glemt øyenskyggepalettene mine igjen hjemme når vi var i England, hahaha… Men herregud tenk all den sminken jeg kommer til å kjøpe!!! Hvis jeg nå finner noen interessante sminkebutikker da. (Jeg ble meget skuffa da jeg innså at Sephora ikke finnes i London eller i Birmingham.) 

 

 

Elektronikk: 

Pc, kamera, polaroidkamera og mobillader er jeg helt avhengig av å ha med. Jeg vet at det ikke er det aller lureste å ha med pcen, men altså, jeg må jo blogge underveis!! 

Ellers har jeg fått låne et adapter hos bestefar. Nemlig fordi England ikke har samme inngang til stikkontakter som vi i Norge har. Det var veldig smart, for jeg var faktisk ikke helt klar over det. Jeg trodde liksom at hele Europa hadde samme inngang, #smartass.

 

Diverse: 

Den hvite lille skulderveska er veldig smart å ha, et par joggesko, selfie ringlight og film til polaroidkameraet. Jeg reiser med en sekk. Der kommer jeg til å oppbevare pc, lipsyl, diverse medikamenter, headset, fargeleggingsboka og slike ting. 

 


 

I’m ready!

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg