Please watch this

 

 

Herregud, dere må se 13 reasons why. Det er en kort serie med kun 13 episoder, og handler om ei jente som etterlot seg kassetter til de hun mener var medvirkende i valget hennes om å ta livet sitt. Man får vite så mye dritt om disse folkene hun etterlater kassettene til, og det var ofte ganske jævlig å se. Men alt i alt er dette en så utrolig viktig serie. Den tar opp mobbing, slut-shaming, voldtekt, press, selvmord og psykisk helse. Det er en ganske mørk og dyster serie etter min mening, men den har lært meg noe. 

Den har lært meg at jeg bør bry meg mer, at jeg bør åpne øynene, og ikke minst at jeg kan tenke på de menneskene i livet mitt som bryr meg om meg når jeg føler meg suicidal. Så, jeg håper dere ser disse 13 episodene. Og selvfølgelig den halv timers lange dokumentar-episoden etterpå der produsentene og noen av skuespillerne snakker om serien, hvorfor den ble laget og hvorfor den er viktig!

 


Bildet er hentet fra Google
 

Ettersom jeg har Netflix og har sett serien der, vet jeg ikke om den kan bli sett andre steder. Jeg vil nå tro det! 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg