Summer midnight in Northern Norway

 

 

 

I natt gikk jeg og Mathias til en liten topp her i Harstad som gir utsikt til byen. Vi holder på å filme litt for å hjelpe søskenbarnet mitt med en musikkvideo, den viser jeg sikkert her dersom den legges ut på nettet når resultatet er ferdig! Vi fikk sett litt midnattssol, og været har vært superfint her i Nord-Norge nå. Nå er det over 20 grader her, ikke verst altså! Det er både kjipt og veldig fint at det ikke blir mørkt på nettene her i Nord, men at vi derimot har midnattssol. Det er fint når man er ute, men irriterende når man skal sove og ikke har lystette gardiner eller persienner. Snakker av erfaring. 

Toppen vi var på heter Gangsåstoppen, og det er ikke en spesielt utfordrende tur. Nok til at jeg og min dårlige kondis blir utmattet da… Kan heldigvis skylde på at jeg fortsatt er litt syk, selv om jeg virkelig bør trene litt mer. 

 

Gjett hva jeg har gjort da? Spontant bestilt et nytt objektiv til kameraet! Jeg gjorde det for to dager siden, og det er et billig objektiv til Canon-kameraer, mest til portrettfoto. Når jeg og bff’en har photoshoots, bruker vi hennes kamera og portrettobjektiv. Det blir så utrolig fine bilder, at det nå er på tide at jeg kjøper et selv! Jeg tar tross alt ufattelig mye bilder av meg selv, og bildene til bloggen kommer også til å bli bedre. Jeg er glad jeg benyttet sjansen nå som jeg har råd til det, og ikke sitter der nede i Oslo og surmuler fordi studentøkonomien ikke strekker godt nok til, og jeg kun kan bruke standardobjektivet til kameraet. Gleder meg skikkelig mye til objektivet kommer, og jeg kan begynne å ta finere bilder!

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg