Vi har flyttet!

 

 

Dag nummer 2 i Oslo. Kvelden igår var vanskelig for meg, jeg begynte først da å innse at dette ikke er en ferie. Her skal vi bo i tre år. Det ble altså en kveld med mye tårer, panikk og redsel. I dag går det bedre, og vi har satt opp en slags kommonde og en stor skrivepult. Vi har kjøpt to kommoder fra Ikea og satt dem sammen for å ha TV’en på, og for å oppbevare saker og ting. Vi var tross alt på Ikea i tre timer igår, så dere kan tro jeg var drittlei og unnlot å kjøpe alle møblene som gjenstår. Vi trenger fortsatt et avlangt skap til badet og noe smart til kjøkkenet for å ha mer oppbevaring og for å sette hybelkomfyr på. Hybelkomfyr har vi forresten ennå ikke kjøpt. 

Ellers da? Jeg liker strøket vi bor i veldig godt, leiligheta er fin og ny, og den var mindre enn jeg trodde. Men vi har innsett at det funker fint, og jeg håper vi får leie i tre år! Orker virkelig ikke noe ny flytteprosess og nye innkjøp til neste sommer igjen, haha. Bygget virker veldig trygt også, for vi må låse opp to ganger for å komme til heisene, når vi er i vår etasje må vi låse opp enda en gang for å komme til boligene, ooog selvfølgelig låse opp døra til vår leilighet! 

 

1. JA. Utsikten vår er amazing. Og nesten best av alt: vinduskarmen er så stor og bred at det går an å sitte der. Må skaffe meg en pute eller to å sitte på, så blir det mange fine kvelder og ettermiddager der! 

2. Mathias i gang med montering av møbler! Jeg er ubrukelig når det kommer til montering og bruksanvisninger, så da stod jeg for de andre “arbeidsoppgavene” imens. 

3. Enda et bilde fra vinduskarmen. Utsikta er veldig fin på kvelden også, for da lyser alt opp. Forresten ser det myyye bedre og klarere ut i virkeligheten enn på snapbilder. 

 

Planene for helga er litt uklare. Jeg vet at jeg må innom skolen imorgen for å få studentbevis og hente fadderuke-billett, så satser jeg på at vi får kjøpt de møblene vi trenger og i tillegg hybelkomfyr slik at vi kan lage middag her! Jeg legger selvfølgelig ut bedre bilder av leiligheten og hvordan vi har fått det når vi har kjøpt det resterende. 

 

6 kommentarer
    1. Ååå, den utsikta og den vinduskarmen 😍😍 fyyyyfaen æ kjenne litt på misunnelsen, vi har sokkelleilighet, så æ regne oss som heldig om utsikta vårres inkludere mer enn innsikt til naboen sin hage…
      Kjenne igjen det flyttestresset tho. Vi har ikke flytta enda, og e allerede så lei at æ vurdere å bare bo i leiligheta vårres for resten av livet 😂 Never again ass. Men bra du trives, håpe året ditt blir fantastisk❤

    2. Lisabeth: Hahaha, ja æ e evig takknemlig for den syke utsikta vi har, og ikkje minst at æ kan sette i vinduskarmen å se utover ??
      Åh, ja. Æ fløtte IKKJE igjen til neste sommer!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg