Jeg gjør ikke annet enn å lese

 

You heard me right. Jeg trodde ikke at å studere skulle være SÅ HER mye jobb! Jeg tenkte at kun fire fag per semester og fire forelesninger per uke bare er barnemat. Men da tenkte jeg ikke på pensumet som skal leses og oppgavene som skal gjøre ved siden av! Før forelesninger leser jeg pensumet som forelesningen skal omhandle (dette er gjerne 2-3 kapitler) i tillegg til at jeg gjør eventuelle tilleggsoppgaver etter forelesningene, så fremst det finnes noen. Det er utrolig lett å bli hengende etter dersom man går glipp av ei forelesning eller er for treg med å lese pensum. Det er nye temaer hele tiden, og det beveger seg raskt framover. 

I går fikk jeg faktisk utlevert den første gruppeeksamensoppgaven. Jeg jobber sammen med to andre jenter fra klassen min, og oppgaven virker til nå mer spennende enn kjedelig, så det er et veldig godt tegn! Vi har fire uker på oss, og i dag møttes vi for å sette opp tidsplan og fordele oppgaver og slikt. Jeg er veldig spent, og vi ønsker selvfølgelig å jobbe oss opp til en toppkarakter. 

 

Her har dere meg i et nøtteskall akkurat nå, og mesteparten av snappene jeg sender ut er klager på lesninga. Jeg klager og klager, selv om det egentlig ikke hjelper. Jeg har iallefall begynt å forstå hvorfor det sies at studenter alltid er stressa, og blir deprimerte! 

 

I morgen kommer våre to kjære beste venner fra Harstad på besøk hit for å være her ut uka, så blogging blir det kanskje dårlig med. I kveld blir det pensumlesing til det vanskeligste faget vi har, og som en liten treat skal jeg lage smoothiebowl til kveldsmat. Da har jeg iallefall noe å se fram til! 

 

 

4 kommentarer
    1. Åh som jeg kjenner meg igjen, haha.. er selv på mitt 3. år som universitetsstudent, og selvom det ikke er så veldig mye tid PÅ skolen med timer og forelesninger, så er det som du skriver sykt mye lesing og egenarbeid utenom! For øyeblikket er jeg i tillegg på utveksling i Sør-Korea, hvor systemet er annereledes enn i Norge, og det ikke på en positiv måte foråsiresånn.. #levelasian… men det er bare å stå på, hvor enn og hva enn man studerer!

    2. EvaMartina: Haha, jeg har foreløpig planer om å droppe utveksling dette studiet, og heller ta en master i utlandet om jeg føler at jeg orker! Vet ikke hvor lang tid du har igjen på studiet ditt, men stå på, du greier det nok fint 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg