Another tattoo

 

 

Jeg skal snart ta en ny tatovering, og nå syntes jeg at jeg hører dere bare; “Åh, Maria, Maria, Maria.. Hva er det du skal tatovere nå da?“. Jo, enda en tatovering inspirert av Harry Potter! Denne gangen får dere vente og se hva det blir, men den skal også være på armen. Jeg er giiiiraaa!!! Jeg skal tatovere meg i starten av oktober, så da får dere se resultatet og beskrivelse av meningen bak tatoveringa. 

Samtidig som jeg gleder meg, gruer jeg meg veldig også. Denne tatoveringen skal være på innersiden av overarmen, der huden er tynnest og mest følsom. Jeg syntes jo det var grusomt vondt å ta de jeg har fra før, og jeg har hørt rykter om at dette området er ille… MEN jeg gleder meg voldsomt til å se resultatet, og å vise det til dere! 

 

 

Og ja, jeg har forresten lest at et nytt studie har funnet ut at nanopartikler fra tatoveringer kan hope seg opp i lymfekjertler. Og da svarer jeg her: Om noen dør av ei tatovering er det mest sannsynlig på grunn av dårlig hygiene eller dårlig blekk av et useriøst studio, pluss at man selv må være nøye med etterbehandling. Jeg, og sinnsykt mange flere- har ikke merket NOE forskjell på helsa etter å ha tatt tatoveringer. 

Dessuten er det IKKE påvist at folk har dødd av at disse nanopartiklene har kommet inn til lymfekjertler. “Den tysk-franske forskergruppen fortsetter nå arbeidet med å ta prøver av pasienter med bivirkninger, for å finne en sammenheng mellom dem og egenskapene og oppbygningen av pigmentene.” https://www.tu.no/artikler/nanopartikler-fra-tatoveringer-hoper-seg-opp-i-lymfeknutene/407541 

Det vil med andre ord si at det ikke er sikkert dette er farlig eller dødelig. Jeg har iallefall aldri hørt et tilfelle om at noen har dødd av tatoveringer med mindre det skyldtes egen sløvhet under etterbehandling. Og dette er dessuten noe alle får beskjed om er veldig viktig! Så jo, denne tatoveringen skal jeg ta 🙂 

 

6 kommentarer
    1. Åååh, glede mæ til å se 😀 Æ tenke at dør man ikke av tattoveringe, så dør man av nåkka anna lol. ALT e jo livsfarlig nu til dags. Bare tenk på bakterian i lufta du puste inn og maten du spis liksom. Nei, tattoveringe e en eldgammel form for body mod, og har enda til gode å høre om noen som har dødd av det :p

    2. Spennende! Hvilket studio skal du til? Jeg har en liten tattovering sånn halveis på innersiden på overarmen, og det var ikke smerte-FRITT for å si det sånn.. men det spørs vel litt på smerteterskelen hos den enkelte da, jeg er litt pinglete, hehe..

    3. EvaMartina: Jeg skal til Blue Arms her i Oslo og tatovere meg hos Tony 🙂 Ååååh, jeg er superpinglete og har lav smerteterskel, så jeg gruer meg noe sykt! Jeg syntes de to på innersiden av nedre arm var ille…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg