Gjør dette!

 

 

Hei fine lesere! Jeg håper dere i likhet med meg sender meldingen “MENTALHELSE” til 26606 for at psykisk helse skal bli tatt bedre opp i skolen. Det er forresten helt gratis, og jeg støtter dette fullstendig. Jeg skulle ønske at psykisk helse ble et tema på skolen og at det ble satt mer fokus på enn i dag! 

 

 

Kommenter gjerne om du har gjort det! Dette er ekstra viktig for meg fordi jeg har psykiske utfordringer i hverdagen, i likhet med mange andre. 

Jeg håper ellers også at det psykiske helsevernet blir litt bedre enn det er idag, og at henvisninger kommer lettere gjennom, og ikke tar så altfor lang tid. Jeg vet om ei som hadde psykiske vansker som preget henne sterkt i hverdagen, som ikke ble henvist videre fordi legen mente det ikke var “ille nok”. Det var faktisk også tilfellet med meg selv da jeg ble syk høsten 2016. Legen ville gjerne henvise meg, men sa at det kom til å ta lang tid fordi jeg ikke virket til å være i stand til å ta selvmord. Må det virkelig ha gått så langt før man kan få hjelp? Hva om man er på vei dit? Det tok rundt et halvt år etter henvisning var sendt til jeg fikk min første psykologtime. 

Jeg skal selvfølgelig ikke sitte å snakke ned om det psykiske helsevernet heller, men istedet gi en heads up. De psykologene jeg har pratet med har vært flinke, og jeg er storfornøyd med hun jeg går til her i Oslo. Jeg skulle bare ønske at folk kunne fått hjelp litt fortere! Ting utvikler seg nemlig raskt, og det kan gå utover så mye. Det er likevel et stort og viktig steg å kunne ha psykisk helse som tema på skolen i større grad enn idag, og jeg håper at så mange som mulig sender denne meldinga! 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg