Christmas bucket list

 

Aner dere hvor mye julestemning jeg har hatt den siste måneden?! Nå har det endelig begynt å bli akseptabelt å dra fram julepynten, høre på julemusikk og bake. Jada jada, jeg vet at dere sikkert er drittlei av julesnakket mitt… I år er mitt første år med Bullet Journal, og jeg skal selvfølgelig skrive en Christmas Bucket List for i år! 

For å være helt ærlig ble det helt stopp på “the christmas spirit” med en gang jeg begynte å lese ordentlig til eksamen, og jeg la ikke engang merke til at vi var kommet til desember igår da jeg hadde eksamen. Huff, jeg hadde jo gleda meg så sykt mye! Jeg tror (og håper) at den kommer tilbake i det jeg og samboeren går ut døra vår og er på vei til flyplassen for å ta fly hjem til Harstad. Da vet jeg at alle eksamener er ferdige for i år, og at jeg har 15 dager på meg til å slappe av og å gjøre det jeg har lyst til! Her er det jeg har lyst til å gjøre i løpet av desember: 

 

Bake julekaker med lillesøster. Når jeg kommer hjem til Harstad mot slutten av desember, vil jeg bake julekaker sammen med lillesøsteren min. På ønskelista står det bordstabelbakkels og cookies! 

 

 

Se på julefilmer. Det er standard for meg å se på julefilmer hvert år, og jeg har aller mest lyst til å se: 

– Barbie og nøtteknekkeren, fordi jeg elsket denne barbiefilmen da jeg var barn! 

– Polarekspressen, dette er også en film jeg likte veldig godt som barn, og den er såå koselig. 

– Disney-filmer! Seriøst, jeg vil se alle julefilmene til Disney. Spesielt den der Pluto stikker av og havner hos julenissens verksted, haha. Og ikke minst de gamle som sendes på TV på julaften! 

– Tre nøtter til Askepott. Julaften, say no more! 

 

Spise masse god mat. Jeg elsker julemat! Planen om å bli vegetarianer funket ikke så bra, dessverre. Jeg klarer iallefall å holde meg til en veggisdag i uka! Julematen i år blir nok pinnekjøtt på julaften, ribbe en av de andre dagene i romjula og kalkun på nyttårsaften. Hvert eneste år er det sånn, men det gjør meg absolutt ingenting! Nå er det jo så og si et år siden sist jeg spiste noe lignende, bortsett fra ribbe som jeg spiste en gang i sommerferien. 

 

 

Dra til Cocoa-kafeen her på Grünerløkka. Jeg var der sammen med to venninner på bursdagen min, og det var et superkoselig sted! De selger i hovedsak kakao i mange varianter, og jeg vil garantert besøke kafeen igjen nå i desember for en liten pause fra eksamenstresset. Jeg testet faktisk ikke ut kakaoen da jeg var der, men derimot smoothien (den var forresten ufattelig god), så kakao blir det neste! 

 

Pakke inn julepresanger mens julemusikken spiller i bakgrunn. Dette er en av favorittaktivitetene mine i desember altså! Selv om jeg ikke er den flinkeste til å pakke inn gaver, er det superkoselig. 

 

Haha, jeg innså ikke at jeg selv ble med i bildet..

 

Besøke familien. Jeg er så takknemlig for at jeg får dra hjem til jul, for dette er nemlig det første året jeg ikke bor hjemme under foreldrene mine sitt tak, og heller ikke i samme by som familien min! Jeg gleder meg så utrolig mye til å besøke alle sammen igjen, og jeg er veldig glad for at vi framskyndet flybillettene slik at vi får være fire dager ekstra. 

 

 

Pynte meg masse. Åååh, jeg elsker virkelig å pynte meg! Fine klær og fin sminke, og jeg er jo utrolig glad i å sminke meg. Jeg orker ikke akkurat å ta på finkjolen, krølle håret og gå for en skikkelig glam makeup look når jeg bare skal på forelesning, så da er det fint å en gang i året ha en unnskyldning til å gjøre det! Selv om jeg skal pynte meg mye, må også min kjære julegenser være med i kofferten hjem. Et must! 

 

 

Høre på “Home for christmas” av Maria Mena på flyturen til Harstad. Haha, denne har jeg tenkt ut i flere måneder! 

 

 

For å bli litt mer gira, fant jeg fram julebrusen fra kjøleskapet og julelista på Spotify, og det hjalp en smule! Jeg kjenner at jeg MÅ hjem snart. Jeg er helt gal for tida. Slapp av, jeg gjør ikke noe utenom det normale, men jeg er ikke helt meg selv med denne syke eksamenangsten. Jeg vil bare bli ferdig med alt av skole asap, og det er 16 dager igjen til vi sitter på flyet! 

 

5 kommentarer

Siste innlegg