2017 – året som gikk

 

Jeg vil ta dere gjennom årets oppturer og nedturer ved å se på hver måned i 2017! Nå er 2018 rett rundt hjørnet, så derfor tenkte jeg det er passende å oppsummere året som har gått. 

 

Januar 

En helt grei måned. Jeg begynte å få gallesteinanfall på denne tiden, og jeg skjønte ikke hva det kunne være. Det var utrolig vondt, men jeg levde ellers livet med å endelig dra til psykolog etter å ha ventet et halvt år, jeg hadde slaying eyebrow game (hva har skjedd med dem nå?!) og drakk mange smoothies. Husker jeg hørte sinnsykt mye på “Now and later” av Sage The Gemini og “Not afraid anymore” av Halsey, haha. 

 

Februar

Gallesteinanfallene var på sitt desidert verste, og jeg endte opp på legevakta en kveld fordi det ble så ille. Det eneste som skjedde på legevakta var at jeg fikk ei smertestillende sprøyte, jeg fikk dra hjem og endte opp med å få like vondt når jeg var hjemme igjen, kjipern. Høydepunktet med denne måneden var at jeg og Mathias planla og bestilte en tur til England! Vi så utrolig mye fram til å for første gang dra på “ordentlig” ferie sammen, bare vi to. 

 

Mars

Eyebrow game still going strong. Ellers dro vi til England i mars! Vi dro først til Birmingham, og deretter til London. Dette er en av de aller fineste feriene jeg har hatt. Jeg fikk være sammen med mannen i mitt liv (he he), shoppe masse, spise god mat og utforske to fine storbyer. Det siste bildet representerer hvor jævlig lei meg jeg var da vi kom hjem til iskalde Harstad igjen, og jeg ELSKET virkelig London, hahaha. Faktisk begynte vi å tenke på å flytte dit til høsten for å studere! Vi var i full gang med prosessen om å finne informasjon om bosteder og skoler, og var i kontakt med Kilroy og alt mulig. 

 

April 

Faktisk husker jeg ikke så mye av hva jeg gjorde i april. Vi fortsatte vel prosessen om å studere i London, og jeg var helt i drømmeland over å ha en så stor og “crazy” drøm på tur å gå i oppfyllelse. Jeg dro på Sverigetur, sminket meg masse, men tok dessverre ikke mange bildene. Jeg husker iallefall at jeg hørte ihjel “No Role Modelz” og “Fire Sqad” av J. Cole! 

 

Mai 

Jeg var med på en Instagram-bruker kalt Lipstick Squad, og jeg laget masse sminkelooker. Faktisk elsker jeg det første bildet av meg selv, angrer på at jeg ikke brukte det som profilbilde mens det ennå var “ferskt”, haha… Det får vel holde at jeg har det som profilbilde på Instagram! Vi fant denne måneden ut at vi ikke skulle studere i London likevel, og det var kjipt, men vi måtte rett og slett bare ta et valg. Valget falt på Oslo istedet! Dit dro vi i slutten av mai, og bodde hos et vennepar av oss. Mathias var på opptaksprøve hos Westerdals, og jeg fikk omvisning på Høyskolen Kristiania! Da vi var i Oslo, tok jeg også ei tatovering på Blue Arms. En veldig fin måned egentlig! 

 

Juni 

Sommeren er her! Vi hadde faktisk noen utrolig flotte dager med fint vær i ei ukes tid, og det nøt vi godt. Jeg og Mathias gikk til Gangsåstoppen et par ganger, jeg kjøpte et nytt objektiv til kameraet og Mathias måtte være modell (bilde nummer 2) og lillesøsteren min hadde vitnemålsutdeling. Ingen i søskenflokken i grunnskolen lengre! Det tredje bildet er av meg, lillesøster og storesøster. Ellers laget jeg en pride-look til Instagram-brukeren da vi hadde temauke med temaet Pride! 

 

Juli 

Flytteprosessen var i gang! Både jeg og Mathias hadde takket ja til studieplass, signert boligkontrakt, bestilt enveis flybilletter til Oslo og begynt å pakke. Dette var også tiden da jeg prøvde å være vegetarianer, men hatet så og si alt jeg smakte på, haha… Bortsett fra bønnenachosen på bildet over! Faktisk blir jeg skikkelig trist av å se tilbake på denne måneden, for den var så “mørk” egentlig. Det var masse tåke ute, dagene raste avgårde til vi skulle flytte, følte meg ofte tom og hørte masse på “Into The Woods” av Fay Wildhagen mens jeg reflekterte over at jeg skulle starte på nytt, flytte hjemmefra for første gang og ikke se familien min på lenge. 

Jeg må bare fortelle historien til de to øverste bildene til høyre: jeg var med Mathias og familien hans på hytta deres, og det var sesong for gress, noe jeg er allergisk mot. Den første kvelden bestemte jeg og Mathias oss for å få litt opp i høyden for å se på utsikten, og selvfølgelig var gresset så høyt at jeg fikk det i ansiktet. Jeg fikk en ganske ille allergisk reaksjon! Leppene hovnet opp og fikk klumper, øynene var røde, kløende og rant masse, jeg var ekstremt tett i nesa og i halsen, og fikk såvidt puste om natten. Ellers hadde Mathias bursdag, og det var en utrolig fin dag! Vi dro på Egon og spiste middag sammen med mange gode venner, og dro deretter hjem til Mathias for å ha bursdagsfest. Han fikk forresten et sverd (Anduril fra Ringenes Herre) i bursdagsgave fra meg og Rasmus, og han ble utrolig glad for det! 

 

August 

I starten av august ankom vi vårt nye hjem i Oslo. Den første kvelden var utrolig tung, og jeg gråt veldig masse. Jeg tror det var først da jeg tenkte at “helvette, dette er ikke noe ferie, jeg skal bo her i minst tre år!”. Jeg begynte på skolen, jeg var syk under fadderuka og jeg var et vrak psykisk. 

 

September

FOR en måned dette var! Skolearbeidet startet på alvor, våre gode venner Lisa og Rasmus kom til Oslo og var sammen med oss i noen dager, jeg så Miranda Sings live, jeg og Mathias begynte å se Game of Thrones og jeg tok ei ny tatovering. 

Jeg fikk et litt bedre inntrykk av Oslo etter at vennene våre hadde vært her, for vi utforsket byen litt mer enn det jeg og Mathias hadde gjort. 

 

Oktober

I starten av måneden hadde jeg høstferie, og jeg ville selvfølgelig benytte sjansen til å dra “hjem” til Harstad. Jeg overrasket lillesøsteren min skikkelig, og det var veldig koselig å se hele familien igjen! Senere den måneden kom Lisa til Oslo og var sammen med oss. Vi hadde photoshoot i den botaniske hage, kjøpte oss hver vår jakke på Zara og dro på Astrup Fearnley Museet! Ellers deltok jeg i NOAH’s fakkeltog mot pels, jobbet masse med skolen og var psykisk dårlig som vanlig. 

 

November 

Haha, her er det kun bilder av meg, og meg og Ruth. I november hadde jeg bursdag og fylte 20 år, finally! Jeg hadde en veldig gøy feiring og slapp meg skikkelig løs (det var lenge siden sist gang), men var selvfølgelig sengeliggende heeele dagen etter. Jeg kjøpte veldig mye på Black Friday sammen med Anja, men jeg har i det minste fått godt bruk for alle tingene da! Mot slutten av måneden begynte jeg å innse at “shit, kanskje jeg bør begynne å jobbe med de fire eksamenene vi skal ha i løpet av 18 dager i desember?”. Jeg fikk en ekstrem eksamenangst og ville faktisk på et punkt heller dø enn å måtte ha eksamen. Det var så ille at jeg nesten ikke vil tenke tilbake på det, for jeg ble også så utrolig fysisk dårlig av det. Jeg begynte virkelig å få kviseutbrudd i ansiktet, og det er jeg fortsatt ikke kvitt den dag idag :-)))

 

Desember 

Måneden startet med ekstrem angst på grunn av alle eksamenene vi hadde, og veldig mye stress. Den 18. desember dro jeg og Mathias endelig til Harstad, og her er jeg fortsatt! Jeg har hatt det kjempefint og fått tid med familien, spist god mat og koset meg masse. Akkurat nå gruer jeg meg litt til å dra tilbake til Oslo, men jeg ser også fram til 2018! Det har vært greit å komme bort fra det lille hjemmet og bobla vår i Oslo i to uker, og jeg kjenner meg klar til å komme inn i studierutiner igjen. 

 

Alt i alt har dette vært et innholdsrikt år med store forandringer. Det er ganske rart at jeg sitter trygt og godt “hjemme” i Harstad og skriver dette innlegget mens jeg har ei leilighet sammen med kjæresten min i Oslo og et studie som har to og et halvt år igjen! Når jeg ser tilbake på dette året har jeg hatt mange fine opplevelser, og en del dårlige. Men det er det jo ikke noe vits å fokusere på! Det beste er å se tilbake på det fine, leve i nuet og se fremover. 

 

2 kommentarer
    1. For et flott innlegg og en så god oppsummering! For et år, det må jeg si! <3 Opp og nedturer følger med, og du har tatt alt på strak arm merker jeg! Håper 2018 virkelig blir et strålende år for deg og dine!
      Er du ok med om jeg stjeler konseptet for innlegget? Kjenner jeg vil mimre litt tilbake på året som har gått, tiden har jo bare flydd! Må rett og slett tenke hardt på hva som skjedde i feks mars :')

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg