Dette gjorde jeg i Harstad!

 

I hele 15 dager i desember var jeg i Harstad, og jeg gjorde mange koselige ting! Her er noen av dem: 

20. desember – jeg, de to søstrene mine og mamma laget middag sammen og catchet opp om livene våre mens vi så på Keeping up with the Kardashians og hygget oss masse! 

22. desember – jeg spiste lunsj hos besteforeldrene mine der bestemor hadde slått på stortromma med julepålegg, julebrød, hjemmelaget brød og hjemmelaget jordbærsyltetøy. Gjett om jeg spiste meg stappmett! Egentlig skulle jeg spise middag der også, men vi alle ble for mette av lunsjen så det droppet vi bare. 

23. desember – jeg og lillesøsteren min pyntet juletreet hos besteforeldrene våre og spiste samtidig en herlig Tikka Masala-gryte til middag. Grøt er ikke helt min greie (til middag) fordi jeg ikke tåler så mye melk! 

 

 

 

24. desember – julaften! Vi dro til to kirkegårder for å tenne lys på gravene til avdøde slektninger, så spiste vi pinnekjøtt til middag. Senere på kvelden dro jeg og lillesøsteren min til besteforeldrene våre og moren vår for å åpne opp gaver og slappe av. 

 

 

26. desember – vi hadde julelunsj hos besteforeldrene våre, noe som er tradisjon hver 2. juledag! Jeg spiste så utrolig mye, haha. Tror jeg gikk og forsynte meg rundt fem ganger eller noe. 

 

28. desember – jeg og søstrene mine var drittlei av julemat, og tok derfor med oss kinesisk takeaway hjem og spiste sammen. Det var utrolig koselig! 

 

 

30. desember – planen var at jeg og søstrene mine skulle til mamma for å spise middag. Det endte opp med at vi alle fire spontant dro en tur til Sverige! Da vi kom hjem igjen bestilte vi pizza og spiste sammen. En kjempefin dag! 

 

 

31. desember – jeg spiste en god nyttårsmiddag hos besteforeldrene mine, men var dessverre dårlig hele dagen. Jeg hadde egentlig planer om å dra ut og sånt, men det ble det ikke til. 

 

1. januar – min siste dag i Harstad, og selvfølgelig dagen jeg våknet opp med et migreneanfall. Det var helt grusomt, og jeg lå mye i senga den dagen. Etterhvert som jeg hadde fått sovet vekk mye av migrenen, spiste jeg middag hos besteforeldrene mine. Det var fint å besøke dem en siste gang før jeg skulle dra! 

 

Haha, huff… Jeg var ekstreeemt dårlig her. 

 

Dagene raske avgårde med et lite vindpust, og jeg ble utrolig lei meg da jeg kom tilbake til Oslo. Heldigvis kommer jeg tilbake til Harstad i påskeferien, og til sommerferien! Det bare var så rart å snakke i telefonen med familien min her i leiligheten, mens jeg visste at de var hjemme hos seg selv i Harstad og jeg var sammen med dem for bare litt siden. Jeg er i det minste veldig takknemlig for at jeg har et par venner og ei tante her i Oslo! I Harstad har jeg jo forsåvidt bare ei venninne jeg henger med og snakker med jevnlig, mens i her har jeg tre Harstad-venninner i det minste. 

I morgen er det duket og klart for den mest slitsomme skoledagen til nå, for da har jeg nemlig to forelesninger rett etter hverandre. Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå med tanke på at jeg er helt død etter bare en forelesning! Har iallefall kjøpt meg en Bendit-smoothie som jeg kan drikke gjennom den første av dem, så litt motivasjon har jeg, haha. 

 

6 kommentarer

Siste innlegg