Español

 

En mini-update på hva som har skjedd de siste dagene: jeg har forsovet meg til forelesningene både i dag og i går, jeg er på dag nummer 11 uten røyk, jeg prøver å lære meg basic spansk og jeg skal på torsdag til Ullevål for å snakke om den videre terapien. 

Jeg hater virkelig å forsove meg, og jeg blir alltid så sinnsykt skuffet over meg selv. Det er jo heldigvis ikke obligatorisk oppmøte, hvis ikke hadde jeg kanskje ikke forsovet meg like mye? Men jeg får iallefall ikke noe fravær, og enda godt er det! Jeg har i det minste fått arbeidet med pensumet hjemme da, det er da noe. Timen jeg hadde på Ullevål i dag var den siste utredningstimen, og på torsdag skal vi snakke om hvordan det blir videre. Foreløpig vet jeg at jeg mest sannsynlig skal delta på et kurs hver onsdag framover, og ellers blir det to terapitimer til i uka. 

 

 

I morgen er det ei uke til jeg reiser til Spania, men det er ikke bare derfor jeg holder på å lære meg spansk, haha. Jeg har alltid syntes at spansk er et ganske kult språk, og det er forsåvidt “lettere” fordi jeg uttaler R på samme måte. Også snakkes det jo spansk i flere land i verden! Det blir spennende å se om jeg klarer å kommunisere the basics når jeg er i Spania da, men jeg skal ikke love meg selv noe. Jeg har nemlig glemt av nesten alt jeg har lært til nå… Anyways, i morgen ettermiddag skal jeg delta på en workshop i studieteknikker på skolen, det trenger jeg virkelig! 

I tillegg til det skal jeg få farget og formet brynene mine hos den samme jenta som la vippeextensionene på meg på torsdag. Vi skal også lage middag sammen! Det er gøy å bli kjent med andre studenter som bor her, jeg trodde ærlig talt ikke at det skulle skje noen gang i løpet av tiden jeg og M bor her, haha. Med tanke på at jeg får freshe og mørkere bryn, gidder jeg ikke å ta med meg noe sminke til Spania, mer plass i kofferten altså! Nå tar jeg straks kveld, for jeg skal prøve mitt aller beste på å stå opp tidlig i morgen. Buenas noches! 

 

 

4 kommentarer
    1. Så flott du e <3 Haha, "prøvde" å lære mæ spansk i sommer, det va interessant i tre daga, også ble æ bare irritert av den duolingo-appen æ brukte som skulle gi mæ dårlig samvittighet hele tida, så æ sletta den :')
      Så gøy at du har fått en venn som kan legge falsk-vippa og farge og forme bryn! Blir spennanes å se resultatet 😀

    2. Lisabeth: E akkurat den appen æ bruke også :’) Har 4 day streak nu, syns det e sykt artig, selv om Mathias blir litt irritert når æ snakke høyt da, haha…

    3. Hadde spansk i 3 år men kan bare det basice nå hehe. Begynner å bli noen år siden da så kanskje ikke så rart. Lykke til videre med spansken og god tur til Spania ! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg