Resultatet av utredningen

 

Nå sitter jeg trygt og godt hjemme. I morgest var jeg på Ullevål, der jeg fikk beskjed om at det er helt sikkert at diagnosene mine er borderline og unnvikende personlighetsforstyrrelse, og at jeg skal gå i mentaliseringsbasert terapi hos dem. Problemet er at jeg må på venteliste, og jeg får dermed ikke starte ordentlig med terapien før til høsten. Men det går fint, da har jeg ikke like dårlig tid med eksamenene som jeg trodde! Pluss at etter workshopen i moderne studieteknikk i går, har jeg fått ny kunnskap og flere tips til hvordan jeg kan studere bedre. OG ikke minst slipper jeg å stresse som en gal med tanke på reisene mine de neste månedene, for da går jeg ikke glipp av noen eventuelle viktige timer på Ullevål. Det blir som sagt tre ganger i uken de første månedene av terapien, så det ville blitt litt vanskelig å koordinere fremover hvis jeg skulle begynt nå med en gang. Planen er altså at jeg fokuserer mest på skole fremover, også fortsetter jeg å gå til psykologen min jevnlig på DPS fram til høsten. 

 

 

Ellers har dagen vært veldig bra! Jeg tok heisen ned til jenta som la vippeextensions på meg for ei uke siden, så fikset hun brynene mine (bildet av meg ovenfor ble tatt før jeg dro) også laget vi grønnsakssuppe med kyllingkjøttboller til middag. Det var sååå godt!! Da vet jeg iallefall at jeg både liker selleri, pepperrot, squash og sjalottløk i grønnsakssuppa (jeg er skikkelig kresen). Jeg har vel bare for eksempel smakt squash i andre settinger, og da likte jeg det ikke overhodet. Det kommer vel litt an på hvordan man spiser det! Jeg kan legge til at jeg kom dit klokken halv 6 og nettopp kom inn døra her hjemme, haha. Det var kjempekoselig! 

Det var sol i dag, og da får jeg skikkelig vår- og sommerfølelse. Helt til jeg går ut da… Det er nemlig Sibir-kulde her, og rundt 10-15 minusgrader i tillegg til iskald vind. Jeg bare trygler om at det går over snart, og ikke bare fordi det er grusomt å være ute, men også fordi jeg må reise i lettere klær på onsdag når jeg drar til Spania! Det ville ikke vært så gøy å gå ut i joggesko og bomberjakke uten skjerf, lue eller votter i så mange minusgrader. Vi får se hva jeg pønsker ut til slutt, men forhåpentligvis stiger temperaturen litt til da! 

 

Her er den søte miniplanten jeg kjøpte for en ukes tid siden. Den har rosa partier, perfekt for meg! De siste par årene har jeg fått en stor kjærlighet for babyrosa og dirty pink, og jeg elsker det. Aller helst vil jeg kjøpe alle klærne og tingene mine i den fargen, men sånn funker det bare ikke, haha! 

 

 

5 kommentarer
    1. Du e så vakker <33 Litt kjipt å måtte vente med terapi helt til høsten, men kanskje like så greit når du har så mye skole. Trur ikke stress e en effektiv terapi, haha!

    2. Lisabeth: Thank you, det e du også <3 Haha, enig!!! Trur bare det gjør vondt verre om alt bare går i surr, så da e det like greit å sette av nok tid til terapien når høsten kommer!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg