En ekstra fridag

 

Jeg er så heldig at jeg får ha en ekstra fridag! I morgen begynner nemlig hverdagen igjen med en aldri så liten dobbeltforelsesning. På torsdag skal jeg til Ullevål, i tillegg til at jeg og eksamensgruppa begynner å stresse skikkelig med å få ferdig oppgaven som snart skal leveres inn. Dermed blir det noen timer på biblioteket den dagen også. 

I dag kjenner jeg ikke at jeg orker noe som helst skolearbeid med tanke på de kommende dagene, så jeg hadde en rolig morgen med en to timer lang telefonsamtale med storesøsteren min, og en aldri så liten tur på butikken. Jeg fikk også postet kryssordløsningen fra påskekryssordet og hentet ut en resept. Jeg elsker at sånne småting blir gjort! Det beste er å bare få slikt unnagjort med en gang, da har man det ute av verden på null komma niks. 

 

 

I dag skal jeg lage veggismiddag, nemlig gresk moussaka med aubergine, squash og kikerter i stedet for kjøtt. Sunt er det iallefall! Nå gjenstår det bare å se om jeg og Mathias liker det. Jeg er nemlig utrolig kresen når det kommer til grønnsaker, og spesielt den auberginen… Jeg skal prøve mitt beste på å tilberede den riktig, så går det nok fint! Jeg er forresten skikkelig gira på grønnsakssuppe for tiden, men da må vi nok skaffe en større kasserolle først. Jeg vil jo gjerne lage såpass mye at vi har middag for iallefall to dager. Og nei, jeg vil ikke bruke “ferdigpose” når det kommer til grønnsakssuppe. Jeg vil aller helst lage det med ferske grønnsaker. Men men, det får bli etter neste stipend! Det er heldigvis ikke lenge igjen nå. Tror de fleste studenter (inkludert meg) har nedtelling… 

 

 

4 kommentarer
    1. Haha, æ telle sjøl ned dagan til neste stipend ja! Hørtes spennanes ut med veggis-moss, e sjøl sykt kresen på aubergine og har fremdeles til gode å smake en rett kor auberginen e tilbereda på en måte som æ like. Lykke til med gruppeeksamen <3

    2. Lisabeth: Haha, for å si det sånn så haaata æ den moussakaen! Syntes ikke aubergine va nåkka godt, og æ like kun squash i små bita i stedet for skive. Jaja, da har æ lært! Thank you <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg