HPV

 

I dag tok jeg min første dose av HPV-vaksinen! Jeg nektet selvfølgelig å ta den på barneskolen fordi det var valgfritt, så det får jeg svi for nå. Haha, neida… Det er kanskje best sånn. Jeg syntes at vaksiner er mye mindre vonde og skumle nå enn jeg gjorde da. Den skal tas i tre doser, så jeg må fortsatt ta den to ganger til. Da er det jo greit å bare starte mens jeg har muligheten! Faktisk er jeg ganske stolt over meg selv for at jeg gjorde det, for jeg har utsatt det en stund nå, og egentlig ville jeg ikke dra helt alene. Meeen det gikk selvfølgelig bra! 

 

 

 

Ellers har det virkelig begynt å bli vår her i Oslo, i dag har det vært 13 grader og sol! Det er faktisk flaut at jeg enda bruker parkas… Jeg erstattet i det minste vinterskoene med joggesko for et par uker siden, men det er kanskje på tide å dra frem vår- og sommerjakkene også. Heldigvis har jeg fra nå av HELG!!! Det kjenner jeg skal bli godt. Jeg skal jo så klart øve til skoleeksamenene vi skal ha i mai, men ellers har jeg ingen planer annet enn å ta det rolig. I morgen blir det taco (fordi vi fikk stipend i dag), og det gleder jeg meg vilt mye til! Jeg har hatt lyst på det hele uka. 

 

Utsikten fra vinduet akkurat nå! Come thruuu spring. 

 

NB! Kvinner født i 1991 og oppover får ta HPV-vaksinen gratis innen 2018 er omme. Vaksinen tas i tre doser, og første dose må være tatt innen utgangen av 2018 for at du skal få det gratis. Les mer om dette og finn mer info om vaksinasjonen i din kommune HER!

4 kommentarer
    1. Jeg har lenge diskutert med meg selv om jeg skal eller ikke skal ta vaksinen, da jeg egentlig har en ekstrem sprøyte skrekk og aldri tar noe frivillig. Men jeg vet jo risikoene ved å ikke ta den, og er innenfor grensen til å få den gratis! Så har vel egentlig bestemt meg for å ta den jeg også ( etter 1,5 år med frem og tilbake) når vi kommer tilbake fra ferie 🙂 Du får blogge om det, hvis du får noen bivirkninger! Fin blogg du har <3

    2. Christine Drage: Så bra at du har bestemt deg for å ta vaksinen! Det gikk kjempebra, og det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Det var veldig fort gjort, og jeg har ikke oppdaget noen bivirkninger enda, annet enn ømhet i armen selvfølgelig 🙂 <3

    3. frkfrontend: Takk for en hyggelig kommentar <3 Utrolig fint at den er gratis slik at alle som er født fra 1991 og oppover får den gratis! Jeg skal nevne det i innlegget 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg