Ikke helt som planlagt

 

I går hadde jeg en helt OK dag. Jeg jobbet med et av skolefagene for å øve til eksamen, hentet ei yogamatte på postkontoret, møtte ei jente som kjøpte ei bok jeg solgte på Tise, and so on. Spontant bestemte jeg meg for å kjøpe en svær kasserolle jeg fant på Tise, jeg har jo vært på leting ei stund, men har ikke hatt råd til å kjøpe en splitter ny i butikken. Da jeg fant denne ubrukte ti liters kasserollen til en så billig penge, måtte jeg jo bare slå til!

Jeg dro med meg Mathias bortover, og i det vi gikk av t-banen for å møte jenta, merket jeg at jeg begynte å få talevansker. Det var ufattelig ubehagelig, men jeg skjønte jo med en gang at jeg kom til å få migrene. Jeg var derfor litt småklein når jeg tok i mot den kasserollen, men men. Vi var jo en halvtime unna hjemmet vårt, så det var bare å komme seg tilbake igjen. Hodepinen kom selvfølgelig på t-banen, og da jeg var hjemme igjen hadde jeg så vondt at jeg trodde jeg skulle kaste opp. Ikke nok med det, så var det bare en halvtime til jeg måtte avgårde for å hente To Good To Go hos Meny!!! Haha, litt av et stress altså. 

 

 

I går var jeg (og er alltid) veldig takknemlig for at jeg hadde Mathias, han ble liksom “ledsageren” min. Om jeg hadde fått migrene borte med Kringsjå helt alene, hadde jeg seriøst fått panikk. Det som er så skummelt og ekkelt med migrene er at jeg får store problemer med synet, og ikke minst med å snakke. Det er heller ikke bare det å snakke som blir vanskelig, men også å tenke klart. Jeg blir litt “dum” om dere skjønner? Klarer ikke helt å se sammenhenger eller å skjønne hva som er hva. Om du aldri har hatt migrene før, så håper jeg ikke at du trenger å oppleve det heller! Det er heldigvis ikke alle som får aura før migrene slik som jeg pleier, men hodepinen i seg selv er jo utrolig vond. 

 

Look at this bad boy! Nå blir det grønnsakssuppe. 

 

Vi hentet som sagt Too Good To Go hos Meny. For 40 kroner fikk vi et økologisk brød, focaccia, fem boller og fem andre bakevarer. Brødet i seg selv kostet opprinnelig 43 kroner liksom. Var det verdt det? JA! Det føles fint å redde all den maten fra å bli kastet. 

Ooog her har dere meg i dag! Med litt ustelt hår og sånn… Det er lov når man er syk da. Bak meg ser dere dagens lunsj, fra gårdagens matredding selvfølgelig! 

 

Planene for i dag er å kun ta det med ro. Jeg er ikke i form, og får vondt i hodet av hver minste lille bevegelse eller stressfaktor. Jeg er likevel pent nødt til å levere inn en eksamen i dag, men den er jeg heldigvis ferdig med! Da gjenstår det bare å lese gjennom hele teksten en aller siste gang. 

Jeg fikk jo noe fint ut av gårdagen uansett da! Jeg fikk solgt ei bok, nå har jeg og Mathias endelig to yogamatter slik at vi slipper å krangle om hvem som skal være på matta og hvem som skal være på gulvet, jeg fikk ENDELIG kjøpt en større kasserolle = nå kan jeg ENDELIG lage grønnsakssuppe, også reddet vi litt mat fra å bli kastet da. Som sagt, alt i alt en helt OK dag! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg