Uken som gikk // Uke 17 – festrøyking, blakk, eksamen ++

 

 

Ukas høydepunkt:

På fredag var som sagt jeg og Mathias ute på byen for å feire en bursdag, og det endte opp med at vi dro på fire forskjellige utesteder. Den siste vi dro på var den aller beste, tror den het Dattera til Hagen! Det var en kjempekoselig kveld, selv om det ble en for mye for min del.. Det resulterte så klart i at jeg delte en festrøyk med noen andre, og det angrer jeg selvfølgelig veldig mye på. Jeg velger å ikke avslutte 70-dagersstreaken min uten røyk på Slutta-appen, og fortsetter som før. Det er 100% sikkert at jeg ikke kommer til å begynne å røyke igjen uansett, og jeg kunne aldri ha røyket i edru tilstand. Så da vet dere det! Jeg skjemmes jo, men kommer ikke til å skyte meg selv for en fylle-glipp. 

 

 

Ukas opptur:

At vi er ferdig med alt som heter forelesninger for dette semesteret! Nå er det bare å gå all in til eksamensinnspurten, så er det ferie. Jeg er glad jeg har begynt å pugge i så god tid som nå, det tror jeg hjelper på den hersens eksamenangsten. Og selvfølgelig hjelper det også at jeg får tilrettelagt eksamenlokalet slik at jeg ikke sitter med så mange mennesker! Jeg er klar til å bare kjøre på, selv om jeg allerede har startet øvingen for fullt. Denne gangen har jeg i det minste planer om å disponere tiden bedre enn i desember slik at jeg kan ta det litt mer med ro, og ikke sitte å pugge heeeele dagen hver eneste dag i mai. Jeg har planer om å ta for meg et kapittel om dagen, ikke mer enn det! 

 

Ukas nedtur:

At jeg og Mathias er så godt som blakke. Nå teller vi virkelig ned de 16 dagene til neste stipend! Jaja, sånn er det vel å være student. Vi har i det minste middag for flere dager den kommende uka! Jeg prøver å se litt positivt på det, og noen ganger må man bare finne seg i å spise litt “dritt-middager”, haha. 

 

Ukas måltid: 

På mandag (før jeg ble blakk, cri) spiste jeg ute sammen med ei venninne fra klassen. Vi dro til Diamond Indian Cuisine på Majorstuen, og det er den beste indiske maten jeg har spist hittil! Jeg vil tilbake dit flere ganger. Forresten spiste jeg som vanlig chicken tikka, det er så utrolig godt. Det er ikke det at jeg ikke vil prøve andre ting, for det vil jeg jo helt klart, men når jeg finner en favoritt er det skikkelig vanskelig å la være, haha. 

 

 

Ukas sang: 

Det er obligatorisk at ukas sang er fra Post Malone sitt nye album som ble sluppet ut denne uka! Flere av sangene har gått på repeat hele uken, så da får sangen 92 Explorer æren! 

 

Ukas tur: 

I dag gikk jeg og tanten min en kjempefin tur fra Sognsvann til Ullevålseter. Vi måtte riktignok brøyte og kjempe oss bortover i masse snø fordi det ikke hadde smeltet ennå. Det hadde kanskje ikke vært så ille om vi hadde hatt på oss vintersko, men det hadde vi så klart ikke.. Jaja, på tilbaketuren gikk vi en annen vei, så det var mye bedre! Oppe med Ullevålseter er det cafè, og der spiste jeg en skikkelig god kanelbolle. Vi satte oss etterhvert utenfor, og da var det en søt ponni der som kom bort til oss for å se om vi hadde mat, haha. Vi hadde dessverre ikke noe, så den gikk bort til alle de andre bordene også. Den fikk blant annet eple og appelsin hos andre, så det er bra! 

 

Det var en flott tur, og det er ikke ofte jeg får vært i skog og mark her i Oslo. Jeg hadde faktisk ikke peiling på at Sognsvann ikke er så langt unna! Jeg har jo veldig lyst til å gå flere turer, spesielt litt utenfor byen. Jeg og Mathias pleier å gå tur på Grünerløkka hver dag, men det kan jo ikke sammenlignes med å gå i marka!

 

Alt i alt har dette vært ei fin uke, og ei veldig hard uke står foran meg. Det skal jeg forberede meg til med å spise brownies og is til kvelds 😏 

 

5 kommentarer
    1. Én av de tingene jeg elsker med Oslo (selvom jeg benytter meg av det så altfor sjeldent) er nettopp det at marka ikke er langt unna i det hele tatt! Masse skog bare en T-banetur unna!

    2. EvaMartina: Ja, ikke sant! Jeg hadde null peiling på at jeg kunne ta t-banen til Sognsvann for å få en kjempefin tur, så det skal jeg uten tvil gjøre flere ganger 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg