Ikke akkurat en superstudent

 

Som dere sikkert har skjønt, er jeg midt i eksamenstria. Det er ikke gøy. Det er kjedelig, vanskelig og slitsomt. Jeg er umotivert og prokrastinerer så utrolig mye at jeg sliter med å innse det. Som for eksempel nå når jeg sitter jeg og blogger fordi jeg tenker at “det er jo i det minste noe fornuftig” mens jeg knasker i meg Safarikjeks fordi “jeg måtte jo belønne meg selv for all den jobbinga”… Og når jeg er ferdig med dette innlegget, så er det rett over til Bloggerne. Jeg holder nemlig på å se alt fra scratch, og er nå på sesong 4! Det å se en serie fra starten av er ikke den beste avgjørelsen man tar i eksamenstiden da. Det kunne så klart ha ventet, men sånn er livet. 

 

 

Men herregud, jeg skal ikke sitte å klage alt for mye over meg selv, for jeg gjør jo tross alt litt. I dag har jeg bare slitt veldig med å konsentrere meg og holde fokus, og motivasjonen er på bånn. Men de andre dagene har jeg jo derimot gjort ganske mye. I dag er bare ikke dagen. Jeg skuler bort på “Hvordan Organisasjoner Fungerer”-pensumboka og har ikke engang lyst til å ofre en tanke til kapittel 3 om organisasjonsstruktur, det er såååå gørr, men jeg vet jo at jeg er pent nødt til å komme meg gjennom det. Vanskelige begreper og teorier er uten tvil min verste fiende for tiden! Og akkurat som i fjor angrer jeg som en hund på at jeg ikke bare pugget litt jevnere gjennom semesteret. Når man gjør som meg og tenker at man har dritgod tid, så ender man opp ti tonn pensum på skuldrene i siste liten som man må tvinge seg gjennom fordi man ikke har noen andre valg.  

 

Haha, se da… Så langt har jeg kommet :-)))

 

Kanskje jeg bare skal legge bort pensumboka i kveld og gå en liten tur i stedet? Næh, kjenner jeg meg selv rett det blir vel Bloggerne. Forresten så er endelig fellesvaskeriet i orden igjen, så nå henger klærne til tørk! I går lagde jeg hjemmelaget grønnsakssuppe, og den ble veldig god. Jeg brukte poteter, persillerot, gulrøtter, squash, løk og stangselleri. Selvfølgelig også grønnsaksbuljong, salt, pepper og timian! En skikkelig god veggismiddag. Jeg forsynte meg sikkert ti ganger eller noe. 

Til alle studenter: hang in there, det er snart over! Til alle andre (og studenter): ha en fin kveld! 

 

6 kommentarer

Siste innlegg