Første eksamen

 

I morgen er det duket og klart for semesterets første skoleeksamen. Jeg gruer meg så klart sinnsykt mye, akkurat som forventet. Denne eksamenen har ikke vært mulig å pugge særlig mye til ettersom det er Markedsrett, altså lover og sånt. Vi får ha med oss en spesifikk lovbok under eksamen, så vi har ikke akkurat hatt behov for å pugge alle paragrafene. Det er likevel noen lover som er mer vriene enn andre, og vi kan enten få teorioppgave, praktikumsoppgave (der vi må løse en sak) eller så klart; begge deler. 

Jeg aner ikke hvordan det kommer til å gå, det er virkelig 50/50 sjanse for at det går bra eller dårlig. Alt kommer an på hvilke oppgaver og temaer vi får spørsmål om. Derfor er jeg veldig spent, og vil bare bli ferdig ASAP! 

 

Frister jo ikke særlig mye å øve når været er sånn her… I dag har det vært 21 grader, hallo!!!!! Dette er virkelig en type vår jeg ikke er vant til. 

 

Jeg kommer uten tvil til å grue meg mer til de andre ettersom de er “rene puggeeksamener” der man må lese seg ihjel i forkant. Det er ikke gøy i det hele tatt, men i motsetning til i fjor har jeg faktisk denne gang elever å øve sammen med! Det beroliger meg mye mer, for da er jeg sikker på at jeg ikke har misforstått noe. Etter morgendagens eksamen skal jeg og Mathias ut for å spise, jeg har nemlig to gavekort. Hvis dere lurer, så tar jeg veldig mange markedsundersøkelser, haha… Jeg ser uansett frem til å feire at en av fire eksamener er unnagjort i morgen! 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg