Drittlei av vippeextensions

 

Ja, nå er jeg skikkelig lei av å ha vippeextensions. Det er utallige fordeler og ulemper med det. Det som er så bra er at jeg føler meg fresh hele tiden, og jeg føler ikke at jeg trenger å bruke sminke. Ulempen er jo derimot at jeg liker å sminke meg, og jeg syntes det blir vanskelig når jeg har de svære, lange vippene i veien. Jeg klarer for eksempel ikke å bruke eyeliner, det er helt umulig! I tillegg er det litt stress fordi de trenger vedlikehold, både i form av å vaske dem og børste dem. Ikke minst ser de etter noen uker ganske stygge ut, og trenger påfyll. Det kommer selvfølgelig an på hvor bra limet er, og hvor godt du klarer å vedlikeholde dem. Og viktigst av alt: hvordan din “hårsyklus” er, ettersom vi mister et visst antall vipper hver dag.

Derfor har jeg bestemt meg for å få dem fjernet, men i den sammenheng må jeg også kjøpe meg ny mascara og flere løsvipper. Nå har nemlig den mascaraen jeg hadde liggende fra før av begynt å nærme seg over et år gammel, og det er ikke helt bra! Som dere vet er det viktig for meg at kosmetikken jeg bruker ikke er dyretestet, så jeg ønsker gjerne tips til gode mascaraer som ikke er testet på dyr! Jeg har vært veldig glad i Maybelline sin Lash Sensational, men den vil jeg åpenbart ikke kjøpe lengre. Jeg venter på en nokså billig mascara jeg bestilte for et par dager siden som jeg aldri har prøvd eller hørt om, men jeg tar gledelig i mot flere tips!  

 

 

Ikke misforstå, jeg har levd drømmen med vippeextensions og kan virkelig anbefale det til de som ønsker å se fresh ut til enhver tid og som vil slippe å bruke mascara! Men for meg som er litt makeup-addict, blir jeg veldig lei i lengden. Jeg savner rett og slett å utforske med sminkelooker, for det har jeg ikke helt fått til med vippene som er i veien. Vippene er jo vanligvis det aller siste steget i sminkerutinen min, og det med god grunn! 

Ellers hadde jeg eksamen i markedsrett og etikk i dag. Vi fikk så klart et av de temaene jeg fryktet mest. Men jeg aner ærlig talt ikke hvordan jeg gjorde det, og jeg vet ikke engang om jeg valgte rette paragrafer for å løse saken. Jaja, det er over nå! Så fremt jeg ikke må dra opp lovboka igjen under konteuka… Neida, jeg må ikke tenke sånn. Jeg tror at jeg består i det minste, men en A blir det i alle fall ikke! Nå er det altså bare å fokusere på neste eksamen som er forbrukeratferd, og der må det mye mer pugging til. Jeg føler meg ikke helt klar til å starte puggingen ennå, og i dag syntes jeg at jeg har jobbet hardt nok. Derfor har jeg og Mathias vært på Peppes i ettermiddag, og det har vært 22 grader ute i dag. Vi gikk til og fra sentrum, og jeg angret mildt sagt på at jeg tok på meg genser i stedet for noe med korte ermer. Nå kjøler jeg meg ned meg en slush, men vil veldig gjerne ut igjen snart! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg