I need a dog

 

Åh, jeg har så utrolig lyst på en hund! Jeg og Mathias blir helt vill når vi ser hunder ute når vi går turer. Jeg har så sykt lyst på alle mulige slags hunder, men aller mest Kleinspitz, Pomeranian, Akita, Samojed, Labrador eller Bichon Frisè. Mathias er helt hekta på Chow Chow’s, og jeg sier ikke nei takk til en sånn søting heller, haha! Det er selvfølgelig ikke mulig at vi skaffer oss hund før om flere år, og jeg vil nesten sammenligne det med å få en baby. Den må oppdras og tas vare på, og selv om vi har tid til det nå mens vi studerer, har vi ikke lov til å ha hund her vi bor. Dessuten er det jo mange kostnader knyttet til å ha en hund, og når vi såvidt har råd til å klare oss selv, ville jo det blitt problematisk. 

Da jeg var mindre, hadde vi en schæferhund som het Wiccie. Jeg savner henne skikkelig! Hun var utrolig snill. Da lillesøsteren min var baby, kravlet hun rundt på gulvet og sovnet oppå hunden. Slik lå de en stund, og Wiccie rørte seg ikke i det hele tatt. Jeg husker også en gang jeg la meg ned på gulvet sammen med henne og la armen min over henne, så la hun labben sin over meg igjen, haha. Det var veldig søtt og koselig!

 

Her har dere et bilde av meg og Wiccie! Jeg var forresten ikke sint på henne, selv om det ser sånn ut. 

 

Jeg er skikkelig takknemlig for at vi hadde husdyr da jeg var mindre, og jeg vil uten tvil gjøre det samme for mine potensielle barn. Det er så klart mye arbeid å ha en schæferhund, men dersom jeg hadde hatt nok tid til å ta vare på en, og vært aktiv nok til å kunne gi hunden mosjonen den trengte, skal man ikke se bort i fra at jeg i fremtiden velger en hund som en krevende. Foreløpig kan jeg ikke tenke meg å ha en veldig aktiv hund, og derfor ville en av de mindre hundene jeg har lyst på vært ypperlig. 

Det har vært kjempebra vær i Oslo i dag! Jeg og Anja dro på en uterestaurant for å feire bursdagen hennes på etterskudd, og senere gikk vi opp på takterassen vår for å sole oss. Utsikten der er helt fantastisk! Jeg kunne stått der og sett på utsikten i evigheter. Jeg har ingen bra bilder fra takterassen, så da har jeg en jobb å gjøre! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg