Min største vaksinefrykt er oppfylt

 

Herregud, jeg tok min andre dose av HPV-vaksinen for tre dager siden. Jeg har aldri syntes en vaksine har vært så vond før. Den første dosen kjente jeg såvidt, men denne gangen var derimot sykepleieren(?) ufattelig hardhendt. Det gjorde vondt fra start til slutt på grunn av at vedkommende faktisk (med krefter) sånn skikkelig STAKK den inn i armen, og presset på under innsprøytingen også. Dere skjønner. I tillegg brukte h*n ikke desinfiserende der sprøyten skulle stikkes, er ikke det vanlig å gjøre? Nå ser det ut som at jeg har et fælt vepsestikk eller noe. Har aldri sett sånn her ut etter ei vaksine i alle fall, det er sikkert og visst! Det er rødt, hovent og utrolig vondt. 

 

 

Så takk, nå som jeg egentlig har vært kvitt sprøyteskrekken en stund. Vel, det var fint så lenge det varte, men neste gang må jeg vel bli dratt inn på vaksinasjonskontoret med makt. Aller helst håper jeg jo at hendelsen er glemt i løpet av de neste seks månedene før jeg skal ta min siste dose. Håper på sistnevnte! Men please, alle sykepleiere og helsesøstre; vær så snill, vær forsiktig når dere setter vaksiner eller sprøyter! Denne hendelsen hadde vært helt jævlig om jeg hadde hatt sprøyteskrekk. 

 

Forresten dro storesøsteren min tilbake til Harstad i dag, og det er kjempetrist. Vi hadde det veldig koselig og fint sammen, og vi skulle så gjerne ønske at hun kunne vært her lengre! Vi har gått turer, vært på Espresso House to ganger, spist burger, indisk mat og fått masse sol på kroppen. Tiden har virkelig flydd, og som vi sa; det går så fort at man nesten ikke rekker å nyte det skikkelig. Nå er det dessverre tilbake til hverdagen med hard pugging frem til aller siste eksamen på torsdag, og jeg kjenner at det er veldig vanskelig å konsentrere meg i dag. Ikke bare er det 30 grader ute, men jeg blir som vanlig veldig lei meg når det kommer til at jeg eller noen i familien reiser fra hverandre. Jeg går med en klump i halsen og tårer i øynene hele dagen, og det skal ingenting til før jeg begynner å gråte! Sånn er det alltid, og jeg vet at det går over, men det er utrolig kjipt og tungt mens det er sånn. 

 

Det er såvidt jeg kan se på dette bildet uten å begynne å hylgråte liksom. Nei, nå bør jeg virkelig prøve å pugge litt igjen.. Jeg vet at det bare blir verre jo lengre jeg utsetter det! 

 

 

8 kommentarer
    1. Maiken Johnsen: Så dumt! Jeg syntes egentlig ikke vaksiner er særlig vonde, men det kjennes så klart ut som at jeg har trent veldig hardt i de dagene etter, haha.. Bra det er over for din del da, jeg har fortsatt en igjen 🙁

    2. Herregud så utrolig kjipt av sykepleieren! Så om man ikke har sprøyteskrekk, så skal man virkelig få det… Håpe du får en mer hensynsfull og omtenksom sykepleier neste gang <3

    3. Uff, så sinnsykt fælt! Det finnes virkelig helsesøstre og sykepleiere som ikke skulle hatt jobben sin. No doubt. Kjenner meg veldig godt igjen i frykten din.. Får håpe at den tredje dosen om 6 måneder går bedre! Min tredje er i september, ugh.. Men vi får hvertfall ikke kreft som er på grunn av HPV!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg