Veggie days

 

 

I dag har dagen vært litt hektisk, og jeg har egentlig massevis av bloggideer og innlegg jeg jobber med, men det må dessverre vente til jeg har bedre tid til å ferdigstille dem. Jeg har som i fjor sommer fått det for meg at jeg vil spise mer vegetarmat, så de siste dagene har jeg eksperimentert litt med mat, og jeg har vært mye på kjøkkenet! Det er egentlig litt gøy, og den beste følelsen er når noe faktisk ender opp med å bli godt, noe som JEG har laget helt selv, haha. I tillegg er det jo så sunt å bruke ferske grønnsaker og ingredienser i matlagingen. I dag laget jeg for eksempel gulrotsuppe med crunchy kikerter, det var kjempegodt! Jeg brukte oppskriften fra Vegetarbloggen HER. Det er kanskje litt tungvint for ikke-veggiser med tanke på at man kanskje ikke har særlig mye næringsgjær, peanøttsmør og soyamelk liggende på kjøkkenet, særlig ettersom næringsgjær er dyrt og kun fås kjøpt på helsekostbutikker. Jeg vet at jeg uten tvil kommer til å få bruk for næringsgjæret fremover, så for min del har det langt ifra vært bortkastet å kjøpe det! 

Det er egentlig ganske lett å ikke spise kjøtt, og jeg skjønner virkelig tegninga med å heller spørre seg selv “hva er det jeg kan spise?” istedet for “hva er det jeg må slutte å spise?”. Utfordringen er derimot å bli invitert på middag, eller å spise ute og de vegetaralternativene som eksisterer på menyen er noe jeg ikke liker, haha.. Det hadde også vært en stor (og dyr) utfordring at jeg og M måtte ha kjøpt forskjellige middager. Det ville også resultert i at vi ikke alltid får spise samtidig ettersom vi har så lite plass på kjøkkenet at bare en av oss kan lage mat om gangen. Derfor har jeg ikke bestemt meg for å bli vegetarianer på ordentlig, men hvem vet senere i livet? Skjer det, så skjer det. Foreløpig leker jeg meg litt med tanken, og tester ut hva jeg liker og ikke liker. 

 

Bildet er tatt av Abella Hong

 

Jeg har det litt kjipt om dagen, og jeg kjenner meg ganske urolig. Kanskje det er fordi jeg vet at Mathias drar til Harstad om to dager, og da får vi ikke sett hverandre på to uker. Faktisk tror jeg ikke vi har vært så lenge borte fra hverandre før! Man skulle jo tro at det blir lettere å være vekke fra hverandre en stund jo lengre man har vært sammen, men for min del er det faktisk litt tøffere nå. Jeg er vant til å ha han ved siden av meg hele tiden, og det blir spesielt vanskelig på nettene. Det er kjempetrist, og jeg føler meg som en drittunge. Jeg trives veldig godt i hans selskap, til tross for at jeg finner det litt lettere å være alene nå enn jeg gjorde før. Dessuten kommer jo søstrene mine hit, så helt alene blir jeg jo ikke! 

 

 

4 kommentarer
    1. Så spennende med vegetarmaten! Om du er usikker så kan du jo innføre en fast vegetardag i uken for eksempel? 🙂 Forstår veldig godt at du gruer deg til kjæresten din reiser, min dro i dag og det er ikke noe gøy..

    2. Slje: Det har jeg allerede gjort, hihi! Men takk for tipset likevel 🙂 Ja, jeg gruer meg noe sykt til imorgen tidlig, jeg blir alltid så lei meg når vi må reise fra hverandre en stund!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg