Karakterene jeg fikk i år

 

Jeg hadde aldri i livet trodd at jeg skulle gjøre det bra på høyskolen, og jeg har absolutt ikke hatt god tro på meg selv. Jeg har nå innsett at jeg kan faktisk om jeg vil, og det kan du som leser dette også! Det er helt sykt hvor mye informasjon og kunnskap hjernen er i stand til å ta til seg i løpet av en kort periode. Greit nok, jeg syntes at eksamensperioden er et rent helvette, og det kommer jeg nok til å føle på til neste semester også (spesielt fordi tre av fire fag inneholder matematikk). Likevel bør jeg begynne å ha tro på at jeg faktisk klarer det uansett!

 

En liten throwback til oktober i fjor, stolt student! 

 

Det er en stor overgang fra videregående til høyskole, og jeg jobber så utrolig mye mer nå som jeg genuint er interessert i det jeg utdanner meg til, i tillegg til at jeg har betalt så store summer for å ta denne bacheloren. Da bør jeg altså klare å skaffe meg en jobb som gjør at jeg har råd til å betale tilbake studielånet når bacheloren er i boks! Det er nok også en av de viktigste motivasjonene jeg har til å gjøre det bra på skolen. Så, tilbake til det innlegget egentlig skal handle om; karakterene jeg har fått fra førsteåret mitt! 

Fra første semester fikk jeg karakterene B, B, C og A. Fra andre semester fikk jeg karakterene B, B, B og C! Jeg tror jeg sier meg fornøyd med det altså. Jeg vet at jeg til neste semester langt i fra kommer til å få slike resultater, både fordi jeg vet at fagene er utrolig vanskelige, og fordi jeg har en ganske intensiv terapi-periode hele det halvåret. Jeg krysser fingrene likevel, og jeg gjør jo alltid så godt jeg kan! Det første året på Høyskolen Kristiania er omme, og det er bare to igjen. Året har virkelig fløyet avgårde! 

 

 

5 kommentarer

Siste innlegg