Om jeg hadde en ubegrenset mengde penger

 

Det er litt gøy å drømme seg bort med slike spørsmål, hva ville jeg gjort om det ikke var penger det stod på? At jeg hadde råd til å gjøre akkurat det jeg ville, og ikke trengte å ofre en tanke på hvor mye noe kostet? Først av alt ville jeg ha kjøpt et Gucci-belte, haha. De av dere som har lest bloggen min over en lengre periode eller kjenner meg personlig, vet hvor sykt lyst jeg har på et. Jeg ville deretter ha byttet ut mange av klærne mine i garderoben som enten ikke passer bra lengre, eller som ikke blir brukt. Grunnen til at jeg ikke har gjort dette er jo av den enkle grunnen; jeg har ikke råd til det, og klær må jeg jo ha. Derfor går jeg nå heller i en for liten eller for stor bukse, og sånn får det være foreløpig!

Jeg hadde reist til de reisemålene jeg har hatt så ufattelig lyst til å dra til, som Japan, Australia, Vietnam, USA, Bora Bora, osv. Det hadde virkelig vært noe! Også hadde jeg så klart kjøpt et fint hus, og adoptert en hund. Helst en samojed. Den hunden hadde blitt SÅ bortskjemt!

 

dog, snow, and animal-bilde

Se så søte de er!! Bildet er lånt herfra.

 

Selvfølgelig hadde jeg også gjort mye for å hjelpe de som ikke har det greit, både mennesker og dyr. I form av økonomisk støtte og frivillig arbeid. Noe jeg lenge har hatt lyst til er blant annet å jobbe som frivillig på elephant refugees!

Om jeg hadde hatt ubegrenset mengde med penger, så hadde jeg likevel tatt meg selv i nakken når det kom til forbruk. Jeg hadde fortsatt med miljøvennlige tiltak slik jeg gjør i dag, men kanskje i enda større grad med en større lommebok? Både med tanke på å støtte frivillige organisasjoner, donere penger til de som trenger det, investere i bedrifter som gjør en innsats for miljøet osv.

Ikke minst hadde jeg kjøpt VELDIG mange planter. Jeg har skrevet et notat på mobilen over planter jeg ønsker meg, og jeg hadde altså kjøpt alle disse. Ellers hadde jeg nok blitt en stolt eier av både iPhone, Mac, en del fotoutstyr og en hybridbil. Jeg ville nok også vært i litt mer aktivitet som følge av yoga- og poleclasses. Åh, tenk å ha råd til det!

 

En av plantene jeg ønsker meg er en smaragdpalme/Zamioculcas! Bildet er hentet fra Mester Grønn.

 

Dette bildet tok jeg av meg selv i 2016. Jeg relaterer like mye i dag..

 

Men hvem vet? Kanskje jeg om noen år har økonomien til mye av det jeg har skrevet her? Bortsett fra all den reisinga da, det ville jeg nok ikke hatt særlig mye frihet til uansett!

Hva ville du gjort om du hadde en ubegrenset mengde med penger?

 

2 kommentarer
    1. Å, jeg har forsøkt meg med fantasier når premiene har vært en halv milliard eller mer på det der Euro-etellerannet-lotteriet. Det er alltid en forbaska finne eller tysker som stikker av med penga mine!
      Jeg ville delt ut i hauger og lader til ganske mange i familien, samt noen utenom. For jeg har selvsagt ikke bruk for sånn en vanvittig sum alene. Men noe ville jeg beholdt, for jeg tilhører nok de fattige når det kommer til inntekt, men jeg har en bolig, den er lite verdt, men dog… Boligen er ei rønne og trenger desperat reparasjoner til flere hundre tusen. Så penger; ja takk!
      ☺️

    2. Jeg tror at jeg ville ha kjøpt meg en ny klokke. Remmen er gåen på den jeg har. Må fikse den med tape hver gang jeg dusjer (eller tar av meg klokken av andre grunner). Fryktelig irriterende. Dessuten er en av knappene på den blitt nesten umulig å få til å virke.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg