Å føle seg stygg

 

Det er trist å si det, men de fleste har vel kjent på denne følelsen? At man syntes man er stygg. Det er virkelig fælt, og drar selvtilliten ned ti hakk. En sånn dag har jeg hatt i dag. Mathias skulle ta bilder av meg som poserte med klær jeg skulle selge på Tise, og til slutt følte jeg meg bare verre og verre. Alle vinkler så jævlige ut, og enten klarte ikke ansiktet å følge med, eller så var kroppen helt rar. Nå vil jeg ikke ta flere bilder. 

 

 

Jeg tror det er litt flaut å både innrømme at man selv syntes man er stygg, eller fin. Jeg hater å innrømme begge deler, for ja, enkelte dager føler jeg meg fin! Og i dag føler jeg meg stygg, som de fleste andre dager. Hvor dumt er det ikke at utseendet skal ødelegge for så sykt mye? Jeg tror ærlig talt at menneskeheten alltid kommer til å ha lyst til å føle at de ser bra ut, det er jo ganske naturlig. Men på en annen side tror jeg ikke man blir lykkelig bare av å være pen, man blir lykkelig av å nyte livet, omgivelsene, gjøre det man elsker, og av de menneskene som er rundt en. 

I kveld skal jeg og Mathias lage burger og hjemmelagde potetbåter, det er jo tross alt lørdag. Vet dere hva som gjør meg lykkelig? God mat. Og vet dere hva som gjør meg ulykkelig? Mage- og sideflesket som følger med. Men igjen, jeg kan jo ikke spise den gode maten jeg digger om ikke magen vokser litt. Sånn er det jo bare. Stadig hører vi at “vi må jo leve livet nå som vi kan”, og da skal jeg faen meg spise det jeg har lyst til!

Noe annet jeg skal gjøre i kveld, er å trene yoga for første gang på sikkert to måneder. Yoga får meg til å føle meg så utrolig bra! Jeg anbefaler alle å trene yoga av og til, eller i det minste teste det ut! Jeg elsker å skifte til komfortable klær, sette på en Youtube-video av Yoga With Adriene og slå ut matta. Særlig når jeg har en dårlig dag, er stresset eller har angst. Man får både trening og avslapning, og ikke minst litt self-love, noe vi alle trenger i blant! 

 

8 kommentarer
    1. Du har så rett, og det gjør så vondt å lese. Det er jo ikke bare jeg som føler meg stygg innimellom – eller veldig ofte. Det er jo helt vanlig! Det er forferdelig at det er sånn. Det er viktig å leve, og jeg tror nok, slik som deg, at man blir lykkelig av det man gjør og de menneskene man omgir seg med. Du setter så fint ord på det!
      PS. Jeg synes du er kjempefin <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg