Begynne å trene?

 

Ikke bare har alle klærne mine blitt for små, men jeg ønsker nå virkelig å komme meg i form. Jeg vet jo av erfaring at jeg føler meg mye bedre om jeg trener i hverdagen. Bedre søvn, bedre humør, bedre selvtillit og mestringsfølelse. Det finnes jo ingenting negativt med å trene egentlig! Jeg har på en uke trent yoga her hjemme to ganger, og vært på to joggeturer. Når det er bar bakke går det helt fint å jogge ute, men når vinteren og hålka kommer, er det ingen sjanse i havet for at noen klarer å dra meg med på en joggetur. Jeg er bare altfor redd for knall og fall, det er både vondt og sjenerende! Da har jeg kommet fram til en løsning, og det er å begynne på treningsstudio. Da har jeg i det minste en tredemølle å løpe på, det elsker jeg å gjøre! Dessuten vil jeg jo trene litt styrke også. 

Man kan si hva man vil om hjemmetrening, men jeg klarer ikke helt å finne motivasjonen til å trene i egen stue, utenom yoga så klart. Der er jeg jo nesten døgnet rundt, så hjem forbinder jeg med avslapning, fritid, soving, og kanskje litt studering. Det er liksom noe annet å ha en spesifikk plass å dra til for å trene, skjønner dere hva jeg mener? På treningsstudio er det ikke noe unnasluntring, men det blir det lett når jeg har senga og PCen rett ved siden av meg. 

 

 

Mitt aller største problem er at jeg ikke har noen å trene sammen med, for jeg syntes nemlig det er litt skummelt å starte opp helt alene på et fremmed treningsstudio der jeg ikke vet hva jeg skal gjøre eller hvordan apparatene fungerer. Så, what to do? Når frosten kommer, blir utejoggingen utelukket fram til den bare bakken og mildværet kommer. Jeg har tenkt litt på å melde meg inn på Fresh Fitness i og med at de har det billigste medlemskapet, og fordi det ligger i gåavstand fra der jeg bor. Jeg tror at jeg skal tenke på det i en måneds tid mens jeg enda har mulighet til å jogge ute! Jeg er i alle fall motivert til å komme meg i aktivitet, både når det kommer til yoga, joggeturer, trening og gåturer i naturen. Med andre ord ser jeg frem til tiden framover! Og med det sagt har jeg overhodet ikke planer om å slanke meg eller gå ned i vekt, for jeg husker ikke engang hva jeg veier.. Det hadde selvfølgelig vært kult å få litt mer muskler, og kanskje stramme litt opp uten at det er hovedmålet med treningen. Så vet dere det! 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg