Matvarer jeg hater

 

Jeg har vært kresen hele livet, og nå er intet unntak! Jeg har likevel de siste årene lært meg å like hakket flere grønnsaker, og det er jo et steg i riktig retning. Jeg har for eksempel fått sansen for mais, paprika, all slags løk, stangselleri osv. Dette innlegget dedikerer jeg til de verste matvarene jeg vet om!

 

 

Fisk og sjømat. Jeg hater det, og da mener jeg ALL sjømat. Jeg syntes at sjømat har en spesiell smak jeg virkelig ikke liker. Er det bare meg eller? Jeg spiser hverken laks, sushi, torsk, fiskegrateng, fiskekaker etc. (Jeg tar forresten Omega 3-tilskudd hver dag, så slipper jeg å få mangel på det iallefall!).

Tomat. Jeg liker derimot så klart tomatsaus og sånt, men skivede/hele tomater takler jeg ikke. Jeg elsker jo blant annet tomatsuppe, spaghetti med tomatsaus, pizzasaus og alt det der! Men hvis det for eksempel er tomat i en salat, eller på toppen av pizzaen og sånt, så plukker jeg det vekk, haha.. Jeg hater virkelig smaken og konsistensen av “rå” tomat, mens knuste/moste er helt kanon! 

Bønner. Denne er utrolig kjip! Bønner er jo ufattelig billig og sunt, men jeg brekker meg av det i større mengder. Da jeg først smakte bønnenachos syntes jeg at det var helt greit, men nå kan jeg ikke fordra det.

Majones, sennep og hamburgerdressing. Jeg liker den hvite majonesen man bruker i sandwicher og sånt, men ikke den gule! Det verste er når jeg kjøper baguette, og etter første tugge kjenner jeg at det er masse sennep i den. HVORFOR? Jeg husker dette skjedde på flyplassen en gang, og det endte med at jeg gav halve baguetten min til ei due som nærmest angrep meg fordi den var så sulten. Det samme skjedde faktisk på flyplassen da jeg dro til Harstad for litt siden. Jeg var kjempesulten og kjøpte en baguette med BBQ chicken fordi jeg trodde det var safe, og den var selvfølgelig full av sennep (refererer til bildet over). WHY????? Fra nå av skal jeg være flinkere til å sjekke innholdet nøye før jeg kjøper mat! 

Avokado. Jeg liker guacamole, men ikke avokado i seg selv. Som med bønner begynner jeg faktisk å brekke meg etter en viss mengde, og jeg syntes at konsistensen er veldig rar. Dessuten har jeg fått skikkelig magesmerter hver gang jeg har fått i meg avokado/guacamole, så det er vel ikke noe for meg. 

Frø-brød. Gir det mening? Jeg takler rett og slett ikke brød med frø i, og det er noe jeg har mislikt sterkt hele livet. Folk flest påstår at det ikke smaker noe ekstra, men JO det gjør det!!! 

Spicy mat. Jeg kan ikke fordra sterk mat, det gjør jo direkte vondt å spise! Skjønner virkelig ikke greia med det. Bittelitt sterkt går greit, men jeg syntes sterkheten overdøver smaken til maten. Jo mer sterk maten er, jo mindre smaker maten noe annet syntes jeg. 

 

Er det noen av dere som misliker de samme matvarene som meg, eller har andre matvarer dere misliker sterkt? Det er litt interessant å se hvor forskjellige vi er i matveien! Jeg vil regne meg selv som en kresen person når det kommer til mat, men samtidig har jeg blitt flinkere til å smake på ting, og har jo blant annet begynt å like flere grønnsaker. Jeg husker jo bare da det eneste jeg likte i en salat var selve salaten og agurken!

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg er såååå med deg på tomat, bønner og frø-brød. Jeg kommer aldri til å forstå hvordan noen klarer å få i seg brød med klumper i liksom? Jeg er ikke så veldig glad i suppe generelt på grunn av konsistensen og mye sjømat er direkte ekkelt å i det hele tatt tenke på haha!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg