Alle har en psykisk helse

 

I går var det verdensdagen for psykisk helse. Jeg merker at dette er en dag som mange begynner å bemerke seg, og det er ufattelig bra! Jeg syntes det er fint at det blir satt fokus på psykisk helse, for sannheten er at utrolig mange i løpet av livet sliter psykisk, og det er aldri galt å ha fokus på å fremme god psykisk helse. Dette håper jeg vi kan oppnå i samfunnet framover: større forståelse for dårlig psykisk helse, mer åpenhet rundt temaet, at det skal bli lettere å få hjelp (særlig at det går raskt fra man ber om hjelp til man får det), og ikke minst at man skal akseptere hverandre, og spørre en gang ekstra om det går bra med noen. Heller en gang for mye enn en gang for lite! 

Jeg kan vel si at jeg “feiret” dagen med å være i gruppeterapi, og i dag var det individuell terapi. Det passet jo ganske bra! Det går greit i terapien, og jeg har begynt å bli litt mer aktiv i gruppen. Jeg er så stolt over at jeg utfordrer meg selv, for jeg har så utrolig sterk prestasjonsangst. Det at jeg faktisk prøver og klarer, føles vanvittig bra! 

 

♥ HØST ♥

 

Denne uken passer jeg og Mathias katten til tanten min, og hun er så søt! Vi drar innom hver dag, lager middag og sitter der en stund slik at hun får være litt ute, og ikke minst kose med oss. Ellers er det som vanlig masse skolearbeid å rutte med, tidsfrister og litt stress. Derfor er bloggingen fra meg skikkelig dårlig for tiden, og jeg tar aldri bilder lengre. Jeg håper dere forstår, og jeg kan dessverre ikke love at den blir noe særlig mye bedre framover. I dag fikk jeg vite at jeg må gå i gruppeterapi (og så klart individuell terapi) i 2-3 år til. Det var litt nedtur, men jeg skjønner jo at det er viktig. Jeg hadde virkelig håpet på å begynne å jobbe neste semester, men det kommer ikke på tale når jeg så vidt klarer skolen i tillegg til terapien! Det hadde jo så klart vært det beste, men jeg tviler på at det egentlig er realistisk.

I morgen skal jeg til tannlegen for å svi av noen kroner, og så klart skifte en fylling. Det føles så utrolig bortkastet å betale dyre dommer for å ligge der å ha vondt, jaja! Jeg gleder meg bare til det er over.. 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg