Livet smiler, litt

 

☀️ I dag fikk jeg etterbetalt ekstrastipendet mitt, og jeg er i lykkerus (jeg har ventet siden august). Nå blir det ingen problem å betale for kommende tannlegetimer, og jeg har betalt tilbake sparekontoen det jeg skylder den! Jeg har også planer om å skaffe et par vintersko som ser litt penere ut enn de jeg har nå, og i tillegg en ekstra vinterjakke. Jeg har kun èn fra før, og det er jo greit med bittelitt variasjon, særlig om den jeg har fra før må vaskes i løpet av vinteren. Ytterplagg er noe som garantert kommer til å bli brukt! 

 

Fra i går kveld da vi var på Hard Rock Cafè. Jeg bruker forresten den buksa for harde livet før det blir for kaldt ute, haha. Kanskje jeg skal bruke den imorgen også? 🤓

 

☀️ Jeg og søsteren min så A star is born på tirsdag, og jeg likte den veldig godt! Vi begge gråt så klart under filmen, haha.. Nå er det såpass vanlig at vi gråter på kino at jeg kanskje heller skal nevne det om vi IKKE gråter. Uansett, filmen anbefales! Soundtrackene fra filmen går på repeat, de er så fine og koselige. 

 

☀️ Terapien går bra! Under forrige gruppetime, snakket vi om selve diagnosen vi har gått: emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg fikk vite litt mer om det enn jeg gjorde fra før, og det hjalp veldig! Jeg skjønner at dette ikke er en sykdom jeg må leve med resten av livet, jeg er ikke schizofren på noen måte (selv om ordet personlighetsforstyrrelse kan gi visse assosiasjoner), alle har dårlige personlighetstrekk, men de som har en personlighetsforstyrrelse har dem i en slik grad at det går utover seg selv og andre. Det finnes per i dag 11 forskjellige typer personlighetsforstyrrelser, og jeg har to av dem: emosjonelt ustabil, og unnvikende. 

 

Omgivelsene når jeg går til terapitimene er ikke så aller verst! Elsker fortsatt høst, som dere skjønner. 

 

☀️ Jeg tar bedre vare på tennene mine, og det skal jeg virkelig fortsette med! Nå forstår jeg at det faktisk hjelper på å være flink til å pusse tennene to ganger om dagen, og å bruke munnskyllevann. Jeg tenkte kanskje før at det ikke gjorde så stor forskjell, men det gjør det jo. Også på lommeboka, for da slipper man kanskje unna noe mer enn sjekker, og litt boring nå og da! 

 

☀️ I natt drømte jeg at jeg helt plutselig hadde fått en baby. Jeg har et elsk-hat-forhold til slike drømmer, for de er veldig skumle! Tenk å bare ut av det blå ha en baby som er din egen liksom. I drømmen hadde jeg og Mathias glemt av babyen, og dro ut i flere timer uten å engang tenke på at den lå alene hjemme. Herregud altså!!! Jeg vil nesten gråte når jeg tenker på det. Da jeg våknet tenkte jeg bare “shit, hvor er babyen min???”, haha. MEN jeg er veldig takknemlig for at vi ikke skal få barn får om en god stund! Jeg setter så ufattelig stor pris på friheten vi har nå, jeg vil rett og slett bare være ung en stund til. 

 

☀️ Dagen i dag har vært utrolig bra! Jeg og storesøsteren min dro til Frognerseteren der vi spiste skillingsbolle og drakk kakao (som jeg alltid gjør når jeg er der), og hun var like imponert som meg. I kveld har vi laget taco, sett Beauty and the Beast og spist Ben & Jerrys. 

 

Jeg holder på å lage en Oslo-guide til dere! Dette stedet er så klart på lista. 

 

I morgen skal vi dra ut, også skal vi på en siste shoppingrunde! Det ser jeg masse frem til, men på søndag venter det dessverre masse skolearbeid. Jeg skal likevel ikke ta sorgen på forskudd, men heller kose meg mens jeg kan! God natt til alle dere. 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg