Dato for operasjonen er satt

 

I går fikk jeg innkalling til operasjonen jeg har snakket om. Jeg skal altså gjennomgå en kikkhullsoperasjon den 7. desember (!!!), for å sette inn spiral og for å fjerne endometriose. Jeg hadde IKKE trodd det skulle være i så nær fremtid, og jeg er nesten litt stressa. Dette er to dager etter eksamen i bedriftsøkonomi, og bare noen dager før eksamen i forbrukersosiologi. Heldigvis er det en hjemmeeksamen over tre døgn, så jeg trenger ikke å pugge noe særlig eller forberede meg i stor grad! Det som derimot er dumt er at syv dager etter operasjonen, reiser vi hjem til Harstad for å være der hele julen. Og det i seg selv er jo kjempebra, men med tung koffert og operasjonssår er det ikke like gøy… Tror mildt sagt vi må være tidlig ute dagen vi reiser! Jeg har ikke engang tatt av plastrene innen vi drar, herregud. 

Jeg hadde virkelig ikke regnet med at operasjonen skulle forekomme FØR julen, men heller utpå nyåret en gang. Kanskje i februar eller mars, eller noe sånt. Jeg er likevel glad for at det blir gjort noe med det raskt, også er jeg jo ferdig med det! Da slipper jeg å operere rett etter å ha startet et nytt semester. Også får jo spiralen etablert seg litt innen jeg starter på skolen igjen, så forhåpentligvis blir det ikke mye fravær heller! 

 

 

I dag har jeg dratt på trening alene, og det er alltid litt skummelt. Heldigvis gikk det fint, og jeg liker veldig godt å løpe på tredemølla med musikk på ørene, med rolig tøying etterpå. Jeg får ut mye følelser og tanker mens jeg holder på! Det kjipe med operasjonen er også at jeg ikke kan trene på en stund. Jeg erfarte jo forrige gang at jeg trente pole for tidlig, men da hadde jeg tross alt fjernet stingene og sånt, så jeg trodde jeg var good to go. Denne gangen skal jeg være mer forsiktig iallefall! Som sagt, så grugleder jeg meg til inngrepet, og det er alltid skummelt å måtte gjøre noe sånt. Jeg gruer meg også til ettertiden, for jeg vet 100% sikkert at jeg kommer til å ha kjempevondt grunnet spiralinnsettingen. Men men, heldigvis får jeg smertestillende under oppvåkningen! Det ordner seg nok, og jeg ser veldig mye frem til å ha det ute av verden. 

 

 

6 kommentarer
    1. Så fint at du har fått dato for operasjonen <3 Glad og spent på dine vegne 🙂 Trening er utrolig deilig, og det kommer helt sikkert til å bli enda bedre når du kan trene igjen etter operasjonen 😀 Lykke til <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg