Hvordan jeg fikk langt hår

 

Det er ikke lenge igjen til håret mitt når meg til rumpa, og samtidig som jeg ELSKER å ha langt hår, er det litt irriterende til tider. Per dags dato frister det å klippe meg skulderkort, men jeg nekter å gi etter nå som jeg endelig har fått det lange håret jeg ønsket meg! Jeg må rett og slett bare nyte det i noen måneder til, og for dere som har lyst til å la håret gro, kan dere prøve å ta til dere tipsene under. 

 

 

Dette er mine “regler” og rutiner for hvordan jeg behandler håret mitt:

– Jeg utsetter ikke håret for sterk varme. Det vil si at jeg svært sjeldent sletter/krøller håret, og jeg føner det heller aldri. Jeg lar bestandig håret lufttørke, jeg eier ikke krølltang og har lånt bort rettetangen min til ei venninne i noen måneder. Så det er med andre ord veldig lenge siden jeg har varmebehandlet håret mitt! 

– Ikke vask håret for ofte. Jeg vasker håret mitt hver tredje til fjerde dag, og bruker gjerne tørrshampoo i løpet av dag nummer 2-3. Jeg bruker Colab sin volum-tørrshampoo, den er veldig bra! Den gir litt mer hårspray-følelse enn tørrshampooer flest gjør, men jeg liker den best av alle likevel fordi den virkelig fungerer. Den kan kjøpes på H&M! Grunnen til at jeg ikke vasker håret for ofte er for at de naturlige oljene skal komme frem, i tillegg til at det bevarer den røde fargen lengre, OG ikke minst fordi det ikke sliter like mye på håret som når man vasker det ofte!

– Bruker hårolje etter hver vask. Jeg aner ikke om dette har noen som helst effekt, men håret føles mye bedre ut når jeg har hatt olje i lengdene etter å ha vasket det. I tillegg hjelper det litt på statisk hår, noe jeg sliter en del med på vinteren! 

– Jeg bruker hårkur ca. hver andre gang jeg vasker håret. Håret trenger litt ekstra pleie av og til, særlig når jeg jevnlig farger håret! 

 

Dermed sagt skulle jeg ønske at jeg orket å gjøre mer med håret mitt, med tanke på frisyrer og sånt. Med langt hår kan man jo gjøre så ufattelig mye! Fletter, oppsett, krøller, you name it. Enten er håret mitt rett ned slik som det “er”, i hestehale eller i bun. Det finnes liksom ingen mellomting. Men så hender det jo at de flinke søstrene mine av og til rotfletter håret mitt når de er tilgjengelige, men i og med at vi ikke bor i samme by blir det litt vanskelig. Skrik ut om dere vet om noen lettvinte, men fine frisyrer man kan lage selv! 

Jeg vet forresten ikke om disse “hårreglene” mine har gjort at håret mitt har vokst slik det har gjort, men jeg har troen! Det gir jo mening at det vokser når man lar det være litt i fred, og ikke sliter det veldig ut. Har du noen gode tips for sunt og langt hår?

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg