Parterapi

 

Haha, dere mååå se sesong 2 av Parterapi på NRK Nett-TV! Jeg ler meg ihjel av hver episode, mange av de folkene er så stereotypiske, og jeg kjenner igjen mange trekk fra folk jeg vet hvem er, og til og med meg selv også. Det er virkelig et fint avbrekk fra pugging og nervøsitet, for i morgen har vi nemlig eksamen i bedriftsøkonomi! Jeg gruer meg så ufattelig mye, dere aner ikke 🙁 Er superredd for å stryke i og med at man må ha 40% riktig for å bestå, og det er litt for mye å be meg om, haha.. Jeg husker ikke alle formlene utenat, eller metodene å regne ut ting på. Heldigvis blir fasiten tilgjengelig bare to timer etter eksamenen er over, så jeg kan sjekke sånn ca. om jeg har strøket eller bestått iallefall! Det verste ville vært å grue seg og gruble hele jula fordi man ikke har peiling på hvordan det gikk. 

Jeg krysser virkelig fingrene for at jeg består denne her, for det er litt vanskelig å redde seg inn om man for eksempel ikke klarer å huske en formel overhodet. Det er ikke bare å skrive seg til noe “bullshit” denne gangen hvis man ikke helt skjønner ting, nei! Ord kan ikke beskrive hvor mye jeg ser fram til klokken halv 3 i morgen. Da er eksamenen over, jeg har sammenlignet svarene mine med fasiten, og trenger ikke å tenke mer på skole før neste uke! Drømmescenarioet er at jeg vet at jeg har bestått ved å se på fasiten, jeg håååper så inderlig at det er det som kommer til å skje. 

 

Oslo 20181123 Maria Jakobsen Moe (21) har unnvikende personlighetsforstyrrelse.
21-åringen fra Harstad er så redd for at noen skal diskutere med henne eller komme med kritikk hvis hun åpner munnen, at hun stort sett bare er stille. Foto: John T. Pedersen / Dagbladet

Foto: John T. Pedersen, Dagbladet

 

Jeg har forresten lastet ned og laget bruker på Jyb-appen, som er en tinder-lignende app for bedrifter og jobbsøkende. Man kan matche med arbeidsgivere, og jeg har foreløpig funnet flere interessante bedrifter jeg kunne ha tenkt meg å jobbe i. Målet er som sagt å skaffe meg en deltidsjobb ved siden av studiene til nyåret, og jeg håper det er mulig å oppnå! I kveld skal jeg prøve mitt aller beste på å slappe av, og føler ikke at det er så mye mer øving som gjenstår nå. Da blir jeg bare helt tullete i hodet! 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg