Nyoperert

 

Da var endelig operasjonen gjennomført, og jeg er trygt hjemme i sengen sammen med Mathias som passer godt på meg. Jeg er sliten og har vondt, men jeg har kommet meg veldig godt de siste timene etter at jeg kom hjem. Smertestillende inntas ca. hver fjerde time etter en liten timeplan jeg fikk med hjem. Under operasjonen fant de mye mer endometriose enn jeg hadde da jeg opererte i 2014, og alt er nå fjernet. Det ble både skåret og brent vekk, og spiralen ble til slutt satt inn. Det var særlig mye endometriose på venstre side av buken, høyre eggstokk, og litt på endetarm og blære. 

 

Hehe, dette var like før! 

 

Ooog dette er meg for øyeblikket, all natural! Jeg lover dere jeg var myyye bleikere i ansiktet på sykehuset!! 

 

Jeg følte meg så klart skikkelig jævlig etter oppvåkningen, og tror kanskje at jeg presset meg selv til å dra hjem litt for tidlig. Men akkurat nå er jeg glad for at jeg gjorde det, og det er aller best å være hjemme! Ute daler snøen ned, julemusikken står svakt på høyttalerne, taklysene er skrudd av og de fine smålampene våre er tent. Og så klart er grønn te inntatt fra mummikoppen! Jeg har det kjempebra til tross for at jeg er litt redusert, og det er veldig koselig her nå. Jeg setter veldig stor pris på min fantastiske kjæreste og samboer som tar godt vare på meg, og som både prater og koser med meg, og lager mat ♥

Forresten er jeg ganske rastløs, og syntes det er mye bedre å være oppreist enn å ligge langflat. Jeg gruer meg nesten litt til jeg skal legge meg, men med litt sterke smertestillende før leggetid sovner jeg nok heldigvis raskere! Sykepleieren og kirurgen min på Aker sykehus var utrolig dyktige og snille, og jeg var i de beste hender. Jeg anbefaler alle med endometriose/adenomyose å bli henvist til Ullevål. Per i dag er de noen av (om ikke de aller mest) flinkeste på endometriose i Norge. Selv om jeg ble operert på Aker var det kirurger fra Ullevål som utførte operasjonen, og de leier lokaler på det sykehuset hver fredag for å få ned ventelista. Det syntes jeg er veldig bra, og jeg fikk rimelig kjapt innkalling! Resten av kvelden og helga skal jeg ta det helt med ro, og forhåpentligvis klarer jeg å gå en liten tur utenfor i morgen. 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg