Det er verre i dag

 

I dag er faktisk formen verre enn i går, noe jeg ikke egentlig skulle trodd. Jeg ble iallefall fortalt at smertene skulle bli bedre fra dag til dag, men jeg har god tro om at det blir bedre om noen dager. Det er viktig at jeg holder meg i aktivitet for at fordøyelsessystemet skal fungere, og for at all gassen jeg ble fylt med under operasjonen skal løse seg opp i kroppen (jeg hører og kjenner faktisk stadig sånne små luftbobler som beveger seg rundt omkring). I natt fikk jeg ikke sove overhodet, og klarte først å sovne litt i fem-tiden i morgest. Det gjorde både vondt i operasjonsområdet, og det var ubehagelig å ligge. Dessuten gjorde det vondt å tisse, og det gjør det fortsatt. Men det er jo forståelig ettersom blæren også er operert på. 

Smertene er iallefall langt verre enn de var den første operasjonen, og det var faktisk litt vondere enn jeg hadde forestilt meg. Det er alltid litt kjipt når det blir sånn, men jeg må bare akseptere det. Jeg må dessuten være forsiktig med bruken av smertestillende også. Det skal ikke være lett altså! Selv om jeg er nødt til å holde meg i rolig aktivitet, skal jeg prøve å slappe av også. Det blir bare verre om jeg stresser med alt, men likevel har jeg jo planer fremover. Nøtteknekkeren-forestilling på mandag, hjemmeeksamen fra tirsdag til fredag morgen, og på fredag reiser vi hjem til Harstad. Jeg håper så inderlig at formen har blitt bedre innen da, og at jeg klarer å gjøre alt jeg har tenkt til! 

 

Jeg har fortsatt på meg favorittgenseren, og litt enkel “hjemmespa” må til når man føler seg så dritt. Gel eye patches ♥♥

 

I kveld skal jeg se Spirited Away, spise klementin og sjokolade, og drikke te. Jeg holder meg langt unna brus og kullsyre nå skjønner dere! Det hadde virkelig bare gjort vondt verre. Forresten har jeg begynt å lese Doppler av Erlend Loe, og jeg digger den virkelig! Anbefales! Jeg ønsker dere alle ei god helg, selv skal jeg bruke den til å minne meg selv på om at jeg håper jeg aldri i livet må operere igjen.. 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg