17. mai-feiring, amatørfotograf og planer for neste uke

 

Da var 17. mai omme (noe den forsåvidt også var da jeg skrev forrige innlegg, jaja), og i år ble den ikke helt som planlagt på grunn av lungebetennelsen jeg forresten nevner i hvert eneste innlegg for tiden. Jeg skulle gjerne ha besøkt tanten min, dratt den helt ut på kvelden slik som i fjor, spist masse god mat, ikke hatt vondt i lungene osv. Uansett, jeg skal ikke klage, for det kunne vært tusen ganger verre!

Jeg stod opp senere enn folk flest på en slik dag, brukte laaang tid på å ordne meg klar, og å tilberede litt enkel tapas til meg og M. Vi fikk et kort besøk av venninnen min Anja som det var lenge siden jeg hadde møtt, og det var fint å se henne igjen! Jeg og M dro en tur til Slottsparken for å møte noen venner av han, så dro vi hjem så jeg fikk slappet litt av, og deretter møtte vi vennene hans igjen på Grünerløkka. Klokken 00:00 var jeg ganske dau, og det var godt å komme hjem til senga!

 

 

Helga har vært ganske sløv, men i dag har jeg hjulpet ei venninne med litt fotografering i den botaniske hage. Jeg lærer hele tiden nye ting om fotografering mens jeg holder på, særlig etter å ha sett på bildene i ettertid. Som for eksempel at det ikke alltid er lurt å bruke manuell fokus når objektet ikke er ultranært ettersom det kan være vanskelig å se hvor fokusen nøyaktig ligger, at det ofte er lysere bilder på kameradisplayet enn på PC-skjermen, at jeg bør vente med å ta bilde etter at modellen har blunket ferdig i stedet for å bare knipse i vei konstant osv.

 

I morgen er det ny uke, og morgendagen har sine gjøremål. Først skal jeg ta røntgenbilde av lungene på sykehus, og deretter bærer det avgårde til Ullevål for å delta i gruppeterapien. Og ikke minst har pappa bursdag! Jeg har jo dessverre ikke mulighet til å være der ettersom jeg er i Oslo og han i Harstad. Men kanskje har han en liten gave som venter han der hjemme 🙂

På tirsdag drar jeg nok en gang til Ullevål, men denne gang i individuell terapi. På kvelden skal jeg hjelpe venninnen min med å filme under trening! Ellers har jeg noen overkommelige gjøremål som blant annet å: levere inn klær og andre tekstiler til Fretex, tusle ned til Plantasjen for å kjøpe gjødselpinner og kanskje en blomsterbukett, vaske fargede klær og hvite klær, skifte sengetøy, og steppe opp blogg-gamet mitt noen hakk. I tillegg har jeg og ei venninne fra klassen lenge snakket om å møtes for å finne på noe, men vipps så ble jeg syk i noen uker.. Nå som jeg er i mye bedre form, har vi tenkt til å treffes i løpet av uka!

Jeg håper dere fininger har hatt en flott 17. mai-feiring, og at dere får ei bra uke! Jeg skal straks hoppe i dusjen, og ellers ta det helt med ro resten av kvelden. Snakkes!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg