Anxiety & bellyache

 

Den siste siden har jeg vært noe jeg kan beskrive litt som et vrak. Det verste er at jeg ikke helt har forstått hvorfor. Jeg har så mye angst for tiden, og jeg grubler unødvendig mye over alt mulig rart. Det holder meg våken om natta, det gir meg vondt i magen, hodepine, og jeg føler ikke at jeg klarer å slappe helt av. Faktisk har jeg skrevet en liste i et Word-dokument over potensielle grunner til hvorfor jeg har angst og er stressa, og dere kan tro den var lang altså! Jeg er faktisk langt ifra overrasket over hvorfor jeg føler det som jeg gjør.

Jeg må alltid minne meg selv på at jeg må huske å puste, prøve å ikke spenne musklene hele tiden, huske på at det ordner seg sikkert uansett.

 

(Ja, jeg må virkelig farge etterveksten).

 

Jeg tror rett og slett at jeg stresser noen hakk mer når jeg er i Harstad enn ellers. Og jeg som trodde det skulle være motsatt, haha.. Jeg må prøve å slutte å stresse og bekymre meg unødvendig, og heller prøve å nyte den siste skikkelige ferien jeg har her over så lang tid! Jeg gledet meg jo tross alt så mye.

Det er litt vanskelig, for jeg klarer ikke helt å la være å glede meg til jeg er isolert hjemme i leiligheten i Oslo igjen. Kjipt som det høres ut altså. Jeg har virkelig en tendens til å tenke at “det blir bedre når jeg drar hjem til Harstad”, eller “det blir bedre når jeg drar hjem til Oslo”, “det blir bedre når jeg er tilbake i terapien”, “det blir bedre når jeg starter på skolen igjen”, etc. Nei Maria, det blir ikke nødvendigvis bedre! Det å dra hit eller dit kan ikke kurere angsten eller den psykiske helsen min, bare jeg selv kan. Til en viss grad kan det jo bli mye bedre av å starte med terapien igjen til sensommeren, det tror jeg selvfølgelig.

 

Men ja, som dere merker er det ganske dårlig med blogginga for tiden. Det er jo ikke helt lett å prioritere den når hodet (og magen) ikke heler helt med om dagen.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg