Constitution day shoot

 

 

Jeg har i det siste fått en større kjærlighet for å ta bilder i sollys enn overskyet vær. “Alle” hevder at det aller beste er å fotografere mennesker i overskyet vær fordi lyset er mye mykere. Jeg skjønner det jo, men det kan av og til bli litt kjedelig synes jeg. I sollys derimot, kan det gjøres mye kult med skygger og kontraster hvis man bare utforsker og prøver seg fram! Noe jeg syntes er sååå fint er når objektet står foran solen, gjerne ved solnedgang, slik at det blir et fint omriss rundt.

Jeg kjenner at jeg virkelig må fotografere mer altså! Riktignok er det Mathias som har tatt disse bildene av meg, etter litt kommandering fra meg, og ikke minst kamerainnstillinger jeg fikset i forkant. De fleste bildene mine blir redigert i Lightroom, et utrolig enkelt og greit Adobe-program. Jeg skulle derimot ønske at jeg brukte mer tid på å lære meg Photoshop ordentlig, og å redigere bilder der. Det må jeg nesten bruke mye tid på i sommer, i tillegg til å lese meg opp på litt samfunnsøkonomi for å stille klar til neste semester i tilfelle gruppeterapien krasjer med det faget. Det ville vært litt krise! Akkurat som da gruppeterapien krasjet med bedriftsøkonomi forrige semester… For å si det sånn så var nettopp det semesteret det verste jeg har gått gjennom hittil! Likevel endte jeg opp med en A, noe jeg aldri i livet engang kunne hatt forhåpninger om engang.

 

Nå babler jeg bare. Jeg skulle egentlig bare vise dere noen av bildene som ble tatt på 17. mai. Ha en fin kveld!

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg