Dagens tanker

 

I ettermiddag var det store og fine perlemorskyer i Oslo. Jeg ble helt lamslått da jeg så dem ut av vinduet på den fullstappede bussen i rushtiden, og hadde lyst til å rope ut “SE på himmelen!!!”, haha.. Jeg gjorde naturligvis ikke det, og ettersom det raskt mørknet mer, gikk skyene også bort etterhvert som bussen ankom stoppestedet mitt. Jeg rakk å knipse et bilde før det var helt mørkt, men de var så klart ikke like massive og regnbuefarget som tidligere.

Uansett, jeg har mange tanker i hodet for tiden. Noen av de ønsker jeg å dele med dere!

 

🎓 Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal starte på en mastergrad til høsten eller ikke. Faktisk er jeg helt 50/50, men det skal sies at dersom jeg skal ta en mastergrad i løpet av livet, så blir det nå og ikke om flere år. Når jeg først går ordentlig ut i arbeidslivet, ønsker jeg å forbli der med mindre jeg plutselig vil endre karriereretningen fullstendig. Mye avhenger egentlig om jeg tar den masteren eller ikke. Som for eksempel bosted de neste par årene, studielånet jeg ender opp med, jobbsituasjon de neste årene og i framtiden, ferie, terapien, alt mulig!

🏥 Helt i starten av februar skal jeg endelig til nevrolog. Jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg så mye, men jeg ser i det minste fram til det er unnagjort! For å si det sånn, så aner jeg ikke om det feiler meg noe som helst eller hva som egentlig skjer, men jeg må bare smøre meg med tålmodighet fram til en konklusjon kommer. Jeg har sånn ca. tusen forskjellige symptomer om jeg skulle gjettet, så jeg må skrive ned alle for å ta med meg til sykehuset, hvis ikke glemmer jeg garantert mesteparten av dem.

💛 Jeg har fått en mulighet jeg drøfter fram og tilbake om jeg skal takke ja eller nei til, og jeg kommer til å si mer om det dersom jeg takker ja!

 

 

🤯 Nå er terapien i gang igjen, og jeg var på mandag i den første gruppetimen etter nyttår! Jeg hadde gruet meg ganske mye for å være ærlig. Det er ikke noe spesielt jeg gruer meg til, men jeg syntes det generelt er vanskelig å starte opp igjen etter et avbrekk, komme meg ut av huset og slikt, hehe..

😩 Jeg fikk en karakter jeg ikke er fornøyd med på den siste eksamenen vi hadde, og det har gjort meg både irritert og skuffet. Det var faktisk den eksamensbesvarelsen jeg hadde best følelse på av alle vi hadde, og trodde egentlig at jeg hadde gjort det ganske greit. Jeg hadde visst ikke det, og sånn er livet. Jeg har med andre ord fått min første D. Det er jo ikke verdens undergang, og jeg regner med at de fleste ikke hadde brydd seg like mye. Men det er så klart kjipt når jeg hadde et lite mål om å kun få C´er eller over i løpet av bachelorgraden min, og ikke minst når jeg var sikker på at det hadde gått litt bedre enn som så.

🎒 Apropos skole, så hadde jeg årets første forelesning i et nytt fag, nemlig kvalitativ metode. Det er et fag jeg heldigvis kan en smule om fra før, og jeg finner det faktisk ganske interessant (i alle fall i motsetning til kvantitativ metode). Jeg kjenner at jeg er klar for mitt aller siste semester av bachelorgraden!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg